Genel Bilgi
Kod | SÖ814 |
Ad | Öğrenme Stilleri ve Öğretim Stilleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖZLEM KAF |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste; öğrenme stilleri, öğretme stilleri, modelleri, öğrenme ve öğretme stilleri ilişkisini incelemek ve her iki değişkenin öğretime yansımasını derinlemesine incelemek ve araştırmalar yürütmek amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Öğrenme ve öğretme stilleri modelleri, Öğrenme stilleri ve öğretim stillerinin öğrenmeye yansımaları.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Jonasse, D.H. ve Grabowski, B.L. (1993). Handbook of individual differences, learning, and instruction. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
Notlar
Dunn, R. ve Dunn, K. (1992). Teaching elementary students through their individual learning styles: Practical approaches for grsdes 3-6, Massachusetts: Allyn and Bacon.Guild, P.B. ve Garger, S. (1991). Marching to different drummers, USA: ASCD.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenme stillerini açıklar. |
ÖÇ02 | Öğretim stilleri modellerini açıklar. |
ÖÇ03 | Öğrenme stilleri ve öğretim stilleri ile ilgili ilişkisini değerlendirir. |
ÖÇ04 | Öğrenme stilleri ve öğretim stilleri ile ilgili yeni öğretim durumları planlar. |
ÖÇ05 | Öğrenme stilleri ve öğretim stilleri ile ilgili yeni öğretim durumları uygular. |
ÖÇ06 | Öğrenme stilleri ve öğretim stilleri ile ilgili yeni öğretim durumlarını uyguladıktan sonra değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makale yayınlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ya da takım olarak çalışır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı ve görev dağılımı | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Öğrenme Stilleri Boyutları | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
3 | Öğrenme Stilleri Modelleri I | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
4 | Öğrenme Stilleri Modelleri II | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
5 | Öğrenme Stilleri Modelleri III | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
6 | Öğrenme stillerinin Öğretime Yansıması üzerine Örnekler | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
7 | Öğretim Stilleri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | ödevin gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Öğretim Stilleri Modelleri I | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
10 | Öğretim Stilleri Modelleri II | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
11 | Öğretim Stilleri Modelleri III | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
12 | Öğretme stillerinin Öğretime Yansıması üzerine Örnekler | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
13 | Öğrenme stilleri ve öğretim stillerinin öğrenmeye yansımaları I | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
14 | Öğrenme stilleri ve öğretim stillerinin öğrenmeye yansımaları II | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
15 | Dönem değerlendirmesi | sunum | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ödevin gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ödev teslimi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |