SÖ814 Öğrenme Stilleri ve Öğretim Stilleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ814
Ad Öğrenme Stilleri ve Öğretim Stilleri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÖZLEM KAF


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste; öğrenme stilleri, öğretme stilleri, modelleri, öğrenme ve öğretme stilleri ilişkisini incelemek ve her iki değişkenin öğretime yansımasını derinlemesine incelemek ve araştırmalar yürütmek amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Öğrenme ve öğretme stilleri modelleri, Öğrenme stilleri ve öğretim stillerinin öğrenmeye yansımaları.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Jonasse, D.H. ve Grabowski, B.L. (1993). Handbook of individual differences, learning, and instruction. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.

Notlar

Dunn, R. ve Dunn, K. (1992). Teaching elementary students through their individual learning styles: Practical approaches for grsdes 3-6, Massachusetts: Allyn and Bacon.Guild, P.B. ve Garger, S. (1991). Marching to different drummers, USA: ASCD.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenme stillerini açıklar.
ÖÇ02 Öğretim stilleri modellerini açıklar.
ÖÇ03 Öğrenme stilleri ve öğretim stilleri ile ilgili ilişkisini değerlendirir.
ÖÇ04 Öğrenme stilleri ve öğretim stilleri ile ilgili yeni öğretim durumları planlar.
ÖÇ05 Öğrenme stilleri ve öğretim stilleri ile ilgili yeni öğretim durumları uygular.
ÖÇ06 Öğrenme stilleri ve öğretim stilleri ile ilgili yeni öğretim durumlarını uyguladıktan sonra değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bir makale yayınlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ya da takım olarak çalışır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir.
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin genel tanıtımı ve görev dağılımı İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
2 Öğrenme Stilleri Boyutları İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
3 Öğrenme Stilleri Modelleri I İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
4 Öğrenme Stilleri Modelleri II İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
5 Öğrenme Stilleri Modelleri III İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
6 Öğrenme stillerinin Öğretime Yansıması üzerine Örnekler İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
7 Öğretim Stilleri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
8 Ara Sınav ödevin gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Öğretim Stilleri Modelleri I İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
10 Öğretim Stilleri Modelleri II İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
11 Öğretim Stilleri Modelleri III İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
12 Öğretme stillerinin Öğretime Yansıması üzerine Örnekler İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
13 Öğrenme stilleri ve öğretim stillerinin öğrenmeye yansımaları I İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
14 Öğrenme stilleri ve öğretim stillerinin öğrenmeye yansımaları II İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
15 Dönem değerlendirmesi sunum Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ödevin gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ödev teslimi Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2022 02:00