Genel Bilgi
Kod | SÖ811 |
Ad | Türk Eğitim Sistemi Dünü, Bugünü ve Geleceğe Bakış |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste Türk eğitim sistemi, Türk eğitim sisteminde yapılan reform çalışmaları, nedenleri ve sonuçlarının örnekler üzerinden tartışılması ve öneri getirilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Türk eğitim sisteminin dünden bugüne yapısı, ilgili paydaşlar ile reform çalışmaları ve sonuçları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Türk Eğitim Sistemi Ders Notu
Notlar
Akyüz, Y. (1994), Türk eğitim tarihi, Kültür Koleji Yayınları, No: 4, İstanbul; Kaya, Y.K. (1984). İnsan yetiştirme düzenimiz, Nüve Yayınları, Ankara; Erdoğan, İ. (1997) . Çağdaş eğitim sistemleri, Sistem Yayıncılık, İstanbul; Hükümet Programlarında Eğitim (1998). 16. milli eğitim şurası, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara; Türk, E. (1999), Türk eğitim sistemi, Nobel Yayınları, Ankara; Tezcan, M (2002), Küreselleşme ve eğitim, Anı Yayınları, Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türk eğitim sitemini tanır |
ÖÇ02 | Türk eğitim sisteminde yapılan reform niteliğindeki çalışmaları açıklar |
ÖÇ03 | Reform çalışmalarının nedenlerini tartışır. I |
ÖÇ04 | Reform çalışmalarının nedenlerini tartışır. II |
ÖÇ05 | Türk eğitim sitemine yönelik öneriler de bulunur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makale yayınlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ya da takım olarak çalışır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. | 5 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 1 Türk eğitim sistemi genel yapısı I | Bireysel çalışma, ilgili okumaların yapılması ve sınıfta paylaşılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
2 | 2 Türk eğitim sistemi örgüt yapısının analizi II | Bireysel çalışma, ilgili okumaların yapılması ve sınıfta paylaşılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
3 | 3 Reformun gerekçesi-temel dayanakları I | Bireysel çalışma, ilgili okumaların yapılması ve sınıfta paylaşılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
4 | 4 Reformun gerekçesi-temel dayanakları II | Bireysel çalışma, ilgili okumaların yapılması ve sınıfta paylaşılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
5 | 5 Eğitim reformunun kritik hedef alanları I | Bireysel çalışma, ilgili okumaların yapılması ve sınıfta paylaşılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
6 | 6 Eğitim reformunun kritik hedef alanları II | Bireysel çalışma, ilgili okumaların yapılması ve sınıfta paylaşılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
7 | 7 Eğitim reformunun kritik hedef alanları III | Bireysel çalışma, ilgili okumaların yapılması ve sınıfta paylaşılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | 8 Değişimin başlatılması ve yönetilmesi I | Bireysel çalışma, ilgili okumaların yapılması ve sınıfta paylaşılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
10 | 9 Değişimin başlatılması ve yönetilmesi II | Bireysel çalışma, ilgili okumaların yapılması ve sınıfta paylaşılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
11 | 10 Program çeşitliliği | Bireysel çalışma, ilgili okumaların yapılması ve sınıfta paylaşılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
12 | 11 Eğitim Çıktılarının Çeşitlenmesi: Okul dışı faaliyetlerin kredilendirilmesi | Bireysel çalışma, ilgili okumaların yapılması ve sınıfta paylaşılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
13 | 12 Yönetim çeşitliliği | Bireysel çalışma, ilgili okumaların yapılması ve sınıfta paylaşılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
14 | 13 Reform sürecinde öğretmen | Bireysel çalışma, ilgili okumaların yapılması ve sınıfta paylaşılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | 14 Türk Eğitim Sisteminde Reformu Engelleyen Durumlar | Bireysel çalışma, ilgili okumaların yapılması ve sınıfta paylaşılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |