Genel Bilgi
Kod | SÖ809 |
Ad | İlköğretimde Matematik Öğretiminde Yen Yaklaşımlar ve Temel Sorunlar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. PERİHAN ARTUT |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste matematik eğitimindeki teori ve teorik ilişkin (strateji, yöntem teknik vb.) yazılmış yayınları eleştirel değerlendirebilme ve sorun olarak görülen bir konuda araştırma önerisi hazırlayabilme becerilerini kazandırmak amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Matematik eğitimimde teori ve teorik çerçeve, Öğrenci anlayışalarını modellemek için bir teori, İşlemsel ve yapısal kavrayış teorisi, APOS teorisi ve matematiksel kavramların öğretimi Sezgisel kural teorisi, Geometrik paradigmalar, İncelenen tori ve yaklaşımlara ilişkin bir sorun belirleme, Belirlenen bir soruna ilişkin araştırma önerisi hazırlama ,
Dersin Ön Koşulu
dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Bingölbali, F. ve Zembat, Ö. Matematik Eğitiminde Teoriler, Pegem yayınevi, Matematik öğretimi, Murat Altun 2. İlköğretim ikinci kademede matematik öğretimi, Murat Altun 3. Oluşturmacılık (Teori, Kuram ve Uygulamada), Soner Durmuş 4. Abstraction in context: Epistemic actions, Rina Hershkowitz, Baruch Schwarz, Tommy Dreyfus, Journal for research in mathematics education, 32(2), 195-222 5. Local instruction theories as means of support for teachers in reform mathematics education, Koeno Gravemeijer, Mathematical thinking and learning, 6:2,102-128
Notlar
https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matematik eğitimimde teori ve teorik çerçeveyi açıklar |
ÖÇ02 | Öğrenci anlayışlarını modellemek için bir teoriyi açıklar |
ÖÇ03 | İşlemsel ve yapısal kavrayış teorisini açıklar |
ÖÇ04 | APOS teorisi ve matematiksel kavramların öğretimini açıklar |
ÖÇ05 | Sezgisel kural teorisini açıklar |
ÖÇ06 | Geometrik paradigmaları açıklar |
ÖÇ07 | İncelenen teori ve yaklaşımlara ilişkin bir sorunu belirler |
ÖÇ08 | Belirlenen bir soruna ilişkin araştırma önerisi hazırlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makale yayınlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ya da takım olarak çalışır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Matematik eğitimimde teori ve teorik çerçeve I | Önerilen kitapların ilgili bölümlerini okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
2 | Matematik eğitimimde teori ve teorik çerçeve II | Önerilen makaleleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Öğrenci anlayışalarını modellemek için bir teori I | Önerilen kitapların ilgili bölümlerini okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Öğrenci anlayışlarını modellemek için bir teori II | Önerilen makaleleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
5 | İşlemsel ve yapısal kavrayış teorisi I | Önerilen kitapların ilgili bölümlerini okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | İşlemsel ve yapısal kavrayış teorisi II | Önerilen makaleleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
7 | APOS teorisi ve matematiksel kavramların öğretimi I | Önerilen kitapların ilgili bölümlerini okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | APOS teorisi ve matematiksel kavramların öğretimi II | Önerilen makaleleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Sezgisel kural teorisi I | Önerilen kitapların ilgili bölümlerini okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Sezgisel kural teorisi II | Önerilen makaleleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Geometrik paradigmalar | Önerilen kitapların ilgili bölümlerini okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | İncelenen teori ve yaklaşımlara ilişkin bir sorun belirleme | Önerilen makaleleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Belirlenen bir soruna ilişkin araştırma önerisi hazırlama I | İlgili literatürü inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Belirlenen bir soruna ilişkin araştırma önerisi hazırlama II | İlgili literatürü inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili literatürü inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |