SÖ809 İlköğretimde Matematik Öğretiminde Yen Yaklaşımlar ve Temel Sorunlar

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ809
Ad İlköğretimde Matematik Öğretiminde Yen Yaklaşımlar ve Temel Sorunlar
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. PERİHAN ARTUT


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste matematik eğitimindeki teori ve teorik ilişkin (strateji, yöntem teknik vb.) yazılmış yayınları eleştirel değerlendirebilme ve sorun olarak görülen bir konuda araştırma önerisi hazırlayabilme becerilerini kazandırmak amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Matematik eğitimimde teori ve teorik çerçeve, Öğrenci anlayışalarını modellemek için bir teori, İşlemsel ve yapısal kavrayış teorisi, APOS teorisi ve matematiksel kavramların öğretimi Sezgisel kural teorisi, Geometrik paradigmalar, İncelenen tori ve yaklaşımlara ilişkin bir sorun belirleme, Belirlenen bir soruna ilişkin araştırma önerisi hazırlama ,

Dersin Ön Koşulu

dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Bingölbali, F. ve Zembat, Ö. Matematik Eğitiminde Teoriler, Pegem yayınevi, Matematik öğretimi, Murat Altun 2. İlköğretim ikinci kademede matematik öğretimi, Murat Altun 3. Oluşturmacılık (Teori, Kuram ve Uygulamada), Soner Durmuş 4. Abstraction in context: Epistemic actions, Rina Hershkowitz, Baruch Schwarz, Tommy Dreyfus, Journal for research in mathematics education, 32(2), 195-222 5. Local instruction theories as means of support for teachers in reform mathematics education, Koeno Gravemeijer, Mathematical thinking and learning, 6:2,102-128

Notlar

https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Matematik eğitimimde teori ve teorik çerçeveyi açıklar
ÖÇ02 Öğrenci anlayışlarını modellemek için bir teoriyi açıklar
ÖÇ03 İşlemsel ve yapısal kavrayış teorisini açıklar
ÖÇ04 APOS teorisi ve matematiksel kavramların öğretimini açıklar
ÖÇ05 Sezgisel kural teorisini açıklar
ÖÇ06 Geometrik paradigmaları açıklar
ÖÇ07 İncelenen teori ve yaklaşımlara ilişkin bir sorunu belirler
ÖÇ08 Belirlenen bir soruna ilişkin araştırma önerisi hazırlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bir makale yayınlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ya da takım olarak çalışır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir.
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Matematik eğitimimde teori ve teorik çerçeve I Önerilen kitapların ilgili bölümlerini okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
2 Matematik eğitimimde teori ve teorik çerçeve II Önerilen makaleleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Öğrenci anlayışalarını modellemek için bir teori I Önerilen kitapların ilgili bölümlerini okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Öğrenci anlayışlarını modellemek için bir teori II Önerilen makaleleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
5 İşlemsel ve yapısal kavrayış teorisi I Önerilen kitapların ilgili bölümlerini okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 İşlemsel ve yapısal kavrayış teorisi II Önerilen makaleleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
7 APOS teorisi ve matematiksel kavramların öğretimi I Önerilen kitapların ilgili bölümlerini okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 APOS teorisi ve matematiksel kavramların öğretimi II Önerilen makaleleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Sezgisel kural teorisi I Önerilen kitapların ilgili bölümlerini okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Sezgisel kural teorisi II Önerilen makaleleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Geometrik paradigmalar Önerilen kitapların ilgili bölümlerini okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 İncelenen teori ve yaklaşımlara ilişkin bir sorun belirleme Önerilen makaleleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Belirlenen bir soruna ilişkin araştırma önerisi hazırlama I İlgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Belirlenen bir soruna ilişkin araştırma önerisi hazırlama II İlgili literatürü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili literatürü inceleme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.11.2022 04:15