Genel Bilgi
Kod | SÖ808 |
Ad | Çadaş Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları Semineri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, öğretimde son yıllarda önemi artan çağdaş yaklaşımların derinlemesine incelenmesi ve bu yaklaşımların okul ortamlarındaki uygulamalarına dönük çalışmaların yapılmasıdır.
Dersin İçeriği
Çağdaş öğrenme ve öğretmen yaklaşımlarını tanıma, güçlü ve zayıf yönlerini belirleme, karşılaştırma, kullanıldıkları araştırmaları inceleme ve uyarlama yapabilme
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Schunk, D. H. (2000). Learning theories: An educational perspectibe (Öğrenme teorileri eğitimsel bir bakışla) Çev. Muzaffer Şahin, Ankara: Nobel Yayınevi.
Notlar
Robert R. Mowrer, Stephen B. Klein (2001). Handbook of Contemporary Learning Theories. USA: Lawrence Erlbaum Associates, Inc., George R. Taylor (2008) Improving Human Learning in the Classroom Theories and Teaching Practices UK: Rowman & Littlefield Education
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Son yıllarda önemi artan çağdaş öğretim yaklaşımlarının genel özelliklerini açıklar |
ÖÇ02 | Çağdaş öğretim yaklaşımlarını karşılaştırıp aralarındaki benzerlik ve farklılıkları açıklar |
ÖÇ03 | Çağdaş öğretim yaklaşımlarının okul ortamlarındaki uygulamalarında yaşanan sorunlara karşı farkındalık geliştirir |
ÖÇ04 | Çağdaş öğretim yaklaşımlarının okul ortamlarındaki uygulamalarında yaşanan sorunlara yönelik çözümler üretir |
ÖÇ05 | Çağdaş öğretim yaklaşımlarının etkililiğinin arttırılmasına yönelik öneriler geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makale yayınlar. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ya da takım olarak çalışır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğretim kuramlarının tanıtılması | İlgili literatürün ve konu ile ilgili örneklerin analizi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
2 | Öğretim kuramları ve uygulama örnekleri | İlgili literatürün ve konu ile ilgili örneklerin analizi, elde edilen bulguların sunumu | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Öğretimde yeni yaklaşım ve bu yaklaşımların kullanıldığı uygulama örnekleri | İlgili literatürün ve konu ile ilgili örneklerin analizi, elde edilen bulguların sunumu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Yapıılandırmacılık ve yapılandırmacılık temelindeki uygulama örneklerinin incelenmesi tartışılması | İlgili literatürün ve konu ile ilgili örneklerin analizi, elde edilen bulguların sunumu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Yapıılandırmacılık ve yapılandırmacılık temelindeki uygulama örneklerinin incelenmesi tartışılması II | İlgili literatürün ve konu ile ilgili örneklerin analizi, elde edilen bulguların sunumu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Çoklu zeka kuramı ve bu kuram temelindeki uygulama örneklerinin incelenmesi tartışılması | İlgili literatürün ve konu ile ilgili örneklerin analizi, elde edilen bulguların sunumu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Çoklu zeka kuramı ve bu kuram temelindeki uygulama örneklerinin incelenmesi tartışılması II | İlgili literatürün ve konu ile ilgili örneklerin analizi, elde edilen bulguların sunumu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Kubaşık öğrenme yöntemi ve bu yöntemi temel alarak yapılan uygulama örneklerinin incelenmesi tartışılması | İlgili literatürün ve konu ile ilgili örneklerin analizi, elde edilen bulguların sunumu | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | Proje temelli öğrenme yöntemi ve bu yöntemi temel alarak yapılan uygulama örneklerinin incelenmesi tartışılması | İlgili literatürün ve konu ile ilgili örneklerin analizi, elde edilen bulguların sunumu | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Tartışma |
11 | Probleme dayalı öğrenme yöntemi ve bu yöntemi temel alarak yapılan uygulama örneklerinin incelenmesi tartışılması | İlgili literatürün ve konu ile ilgili örneklerin analizi, elde edilen bulguların sunumu | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Tartışma |
12 | Beyin uyumlu öğrenme ve buna dayalı yapılan uygulama örneklerinin incelenmesi | İlgili literatürün ve konu ile ilgili örneklerin analizi, elde edilen bulguların sunumu | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Tartışma |
13 | Kavram öğretimi ve uygulama örnekleri | İlgili literatürün ve konu ile ilgili örneklerin analizi, elde edilen bulguların sunumu | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
14 | Öğrenme stilleri ve uygulama örnekleri | İlgili literatürün ve konu ile ilgili örneklerin analizi, elde edilen bulguların sunumu | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
15 | Üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi | İlgili literatürün ve konu ile ilgili örneklerin analizi, elde edilen bulguların sunumu | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |