SÖ808 Çadaş Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları Semineri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ808
Ad Çadaş Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları Semineri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN


Dersin Amacı

Bu dersin genel amacı, öğretimde son yıllarda önemi artan çağdaş yaklaşımların derinlemesine incelenmesi ve bu yaklaşımların okul ortamlarındaki uygulamalarına dönük çalışmaların yapılmasıdır.

Dersin İçeriği

Çağdaş öğrenme ve öğretmen yaklaşımlarını tanıma, güçlü ve zayıf yönlerini belirleme, karşılaştırma, kullanıldıkları araştırmaları inceleme ve uyarlama yapabilme

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Schunk, D. H. (2000). Learning theories: An educational perspectibe (Öğrenme teorileri eğitimsel bir bakışla) Çev. Muzaffer Şahin, Ankara: Nobel Yayınevi.

Notlar

Robert R. Mowrer, Stephen B. Klein (2001). Handbook of Contemporary Learning Theories. USA: Lawrence Erlbaum Associates, Inc., George R. Taylor (2008) Improving Human Learning in the Classroom Theories and Teaching Practices UK: Rowman & Littlefield Education


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Son yıllarda önemi artan çağdaş öğretim yaklaşımlarının genel özelliklerini açıklar
ÖÇ02 Çağdaş öğretim yaklaşımlarını karşılaştırıp aralarındaki benzerlik ve farklılıkları açıklar
ÖÇ03 Çağdaş öğretim yaklaşımlarının okul ortamlarındaki uygulamalarında yaşanan sorunlara karşı farkındalık geliştirir
ÖÇ04 Çağdaş öğretim yaklaşımlarının okul ortamlarındaki uygulamalarında yaşanan sorunlara yönelik çözümler üretir
ÖÇ05 Çağdaş öğretim yaklaşımlarının etkililiğinin arttırılmasına yönelik öneriler geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bir makale yayınlar. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ya da takım olarak çalışır. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir.
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğretim kuramlarının tanıtılması İlgili literatürün ve konu ile ilgili örneklerin analizi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
2 Öğretim kuramları ve uygulama örnekleri İlgili literatürün ve konu ile ilgili örneklerin analizi, elde edilen bulguların sunumu Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
3 Öğretimde yeni yaklaşım ve bu yaklaşımların kullanıldığı uygulama örnekleri İlgili literatürün ve konu ile ilgili örneklerin analizi, elde edilen bulguların sunumu Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Yapıılandırmacılık ve yapılandırmacılık temelindeki uygulama örneklerinin incelenmesi tartışılması İlgili literatürün ve konu ile ilgili örneklerin analizi, elde edilen bulguların sunumu Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Yapıılandırmacılık ve yapılandırmacılık temelindeki uygulama örneklerinin incelenmesi tartışılması II İlgili literatürün ve konu ile ilgili örneklerin analizi, elde edilen bulguların sunumu Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Çoklu zeka kuramı ve bu kuram temelindeki uygulama örneklerinin incelenmesi tartışılması İlgili literatürün ve konu ile ilgili örneklerin analizi, elde edilen bulguların sunumu Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Çoklu zeka kuramı ve bu kuram temelindeki uygulama örneklerinin incelenmesi tartışılması II İlgili literatürün ve konu ile ilgili örneklerin analizi, elde edilen bulguların sunumu Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Kubaşık öğrenme yöntemi ve bu yöntemi temel alarak yapılan uygulama örneklerinin incelenmesi tartışılması İlgili literatürün ve konu ile ilgili örneklerin analizi, elde edilen bulguların sunumu Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
10 Proje temelli öğrenme yöntemi ve bu yöntemi temel alarak yapılan uygulama örneklerinin incelenmesi tartışılması İlgili literatürün ve konu ile ilgili örneklerin analizi, elde edilen bulguların sunumu Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Tartışma
11 Probleme dayalı öğrenme yöntemi ve bu yöntemi temel alarak yapılan uygulama örneklerinin incelenmesi tartışılması İlgili literatürün ve konu ile ilgili örneklerin analizi, elde edilen bulguların sunumu Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Tartışma
12 Beyin uyumlu öğrenme ve buna dayalı yapılan uygulama örneklerinin incelenmesi İlgili literatürün ve konu ile ilgili örneklerin analizi, elde edilen bulguların sunumu Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Tartışma
13 Kavram öğretimi ve uygulama örnekleri İlgili literatürün ve konu ile ilgili örneklerin analizi, elde edilen bulguların sunumu Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
14 Öğrenme stilleri ve uygulama örnekleri İlgili literatürün ve konu ile ilgili örneklerin analizi, elde edilen bulguların sunumu Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
15 Üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi İlgili literatürün ve konu ile ilgili örneklerin analizi, elde edilen bulguların sunumu Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 153
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,12
AKTS 6 AKTS