SÖ806 İlköğretim Programlarının Geliştirmesi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ806
Ad İlköğretim Programlarının Geliştirmesi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı, program geliştirmeye farklı boyutlar açısından bakmak, bilimsel bir disiplin olarak program geliştirmenin tarihsel süreç içerisindeki gelişimini incelemek, öğrencilere alandaki güncel kavramlar ile farklı program geliştirme modellerine yönelik bakış açısı kazandırmaktır

Dersin İçeriği

Program geliştirmenin temelleri, modelleri ve bir program geliştirme sürecinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Eğitimde Program Geliştirme Ders Notu

Notlar

Varış, Fatma, (1996) Eğitimde Program Geliştirme, 6. Basım, Ankara,,Stenhouse, Lawrence (1993). An Introduction to Curriculum Research and Development. Britain: Heinemann Educational Books Ltd.,Tyler, W. Ralph (1993). Basic Principles of Curriculum and Instruction. The University of Chicago Pres.,Wiliam Dylan, (2003). "National curriculum assessment: How to make it better" Research Papers in Education 18(2), 129-136


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Program geliştirmenin temel amacını, kavramsal özelliklerini ve kullanım alanlarını inceler
ÖÇ02 Program geliştirme alanındaki alternatif yaklaşımları analiz eder
ÖÇ03 Program geliştirmenin kökenini ve çağdaş program geliştirme konusundaki günümüz eğilimlerini inceler
ÖÇ04 Program geliştirir, uygular ve değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bir makale yayınlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ya da takım olarak çalışır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. 3
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Program geliştirmenin kuramsal temelleri İlgili literatürü okuma ve analiz etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri II İlgili literatürü okuma ve analiz etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Program geliştirmenin kuramsal temelleri III İlgili literatürü okuma ve analiz etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Eğitim programını planlama İlgili literatürü okuma ve analiz etme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Program geliştirme modelleri İlgili literatürü okuma ve analiz etme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
6 Eğitim felsefesi ve programın amaçları İlgili literatürü okuma ve analiz etme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
7 İhtiyaç analizi yaklaşımları ve uygulamaları İhtiyaç analizi yaklaşımlarını inceler, araştırmasında hangisini kullanacağına karar verir ve gerekli materyalleri hazırlayıp uygular Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Programını genel amaçları ve kazanımları İhtiyaç analizi ile belirlenen sorunları çözmek için geliştirilecek programın genel hedeflerini ve öğrenci çıktılarını yazar. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
10 Programın genel amaçları ve kazanımları II İhtiyaç analizi ile belirlenen sorunları çözmek için geliştirilecek programın genel hedeflerini ve öğrenci çıktılarını yazar. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Tartışma
11 İçeriğinin oluşturulması Programın genel amaçları ve öğrenme çıktıları doğrultusunda içeriği belirler Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Tartışma
12 Programın eğitim durumlarına yönelik önerilerin geliştirilmesi Programın genel amaçları ve öğrenme çıktıları doğrultusunda öğrenme öğretme sürecini belirler Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Tartışma
13 Programın değerlendirme süreçlerine yönelik önerilerin geliştirilmesi Programın genel amaçları ve öğrenme çıktıları doğrultusunda değerlendirme sürecini belirler Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Tartışma
14 Geliştirilen programın uygulanması Geliştirilen programın uygulanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
15 Uygulanan programın değerlendirilmesi Uygulanan programın değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 153
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,12
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 06:32