SÖ802 Öğretmenlerde Kişilerarası İlişkiler ve Problem Çözme

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ802
Ad Öğretmenlerde Kişilerarası İlişkiler ve Problem Çözme
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SONGÜL TÜMKAYA


Dersin Amacı

Bu ders kapsamında öğretmenlerin etkili iletişim tekniklerini kullanmaları suretiyle kendilerini daha iyi ifade etmeleri ve özgüven kazanmaları amaçlanmaktadır. Bir diğer ifadeyle öğretmenlerin kişilerarası iletişim problemlerini çözebilmeleri ve sağlıklı iletişim kurabilmeleri için uygun teknikleri seçme ve uygulama becerisi kazanmaları hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Ders iletişim kavramının genel tanımı, iletişim süreci, öğeleri, işleyişi ve problem çözme yöntemlerini içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

IŞIK, Metin, Sizinle İletişebilir Miyiz?, Eğitim & Akademi Yayınları, Konya, 2011 IŞIK, Metin (ed.), Genel ve Teknik İletişim, Eğitim & Akademi Yayınları, Konya,2011 EKMAN, Paul, Ne Düşündüğünü Biliyorum, Koridor Yayınevi, JAMES, J., JAMES, Moore, İnsanları Çözümleme Sanatı, Koridor Yayınları, DIMTIRIUS, J. Ellan, İnsanları Okumak, Koridor Yayınları,

Notlar

Konuyla ilgili makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İletişim ile ilgili temel kavramları açıklar
ÖÇ02 Kişilerarası iletişim türlerini bilir.
ÖÇ03 Kişilerarası iletişim sorunları ve engellerini kavrar
ÖÇ04 Kişilerarası iletişim sorunlarını çözüm yollarını bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bir makale yayınlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ya da takım olarak çalışır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. 4
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. 5
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. 5
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İletişim nedir? İletişimin birey ve toplum açısından önemi ve işlevi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Kişilerarası iletişimin tanımı, önemi, şartları ve özellikleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kişilerarası iletişim türleri, sorunları ve engelleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme süreçleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kişilik tipleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Tutumları oluşturan faktörler ve tutumların işlevleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sosyal etki, sosyal etki ortamları ve çeşitleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Sözlü Sınav
9 İletişim ve Algı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Dinleme ve anlama becerisi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 İkna süreçleri, iknaya karşı koyma ve direnme nedenleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Empati ve ilişkili olduğu kavramlar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Empati yaklaşımları, empati yoksunluğu ve sosyal beceri olarak empati Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Kurumsal İletişim Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Çatışma çözme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS