SÖ801 Öğretmenlerde Örgütsel ve Mesleki Bağlılık

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ801
Ad Öğretmenlerde Örgütsel ve Mesleki Bağlılık
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SONGÜL TÜMKAYA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı örgütün, örgüt iklimi, örgüt kültürü ve örgütsel davranışın temel amaçlarını öğretmektir.

Dersin İçeriği

Etkili okul ve üretken okul kavramlarına giriş, toplam kalite yönetimi, formal liderliğin okuldaki ilkeleri, sosyal bağlamda başarı, demokratik eğitim, eğitimde fırsat eşitliği, eğitimde akreditasyon, okullarda kalite uygulamaları, eğitim yönetiminde yeni yaklaşımlar, etkili okul ve üretken okul kavramlarına giriş.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

ARTHUR, C.C.; D.T HALL ve B.S. LAWRENCE; (1989). Generating New Directions in Career Theory: The Case For A Transdisciplinary Approach, in Arthur, M.B.; D. T. Hall, ve B. S. Lawrence (Eds), Handbook of Career Theory, Cambridge University Press, Cambridge, ss. 7-25. BLAU, G. J.(1985), The Measurement and Prediction of Career Commitment, Journal of Occupational Psychology, 58, ss. 277- 288. Bakan, İ. (2011). Örgütsel Stratejilerin Temeli, Örgütsel Bağlılık Kavram, Kuram, Sebep Ve Sonuçlar, Ankara: Gazi Kitabevi, 2011. Balay, R. (2000).Yönetici ve Öğretmenlerde Örgütsel Bağlılık, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Drummond, H.(2000). Introduction to organizational behavior. UK: Oxford University Press. Güney, S. 2007). Örgütsel Bağlılık, Salih Güney (Ed.) Yönetim ve Organizasyon, Genişletilmiş ve Gözden Geçirilmiş 2.Baskı, Ankara: Nobel Yayınları.

Notlar

Makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Örgütsel Gelişim ve Örgütsel Davranışın neler olduğunu açıklar
ÖÇ02 İletişim sürecini oluşturan öğeleri ve görevlerini açıklar.
ÖÇ03 Yönetim Teorileri ve Örgütsel Davranış arasındaki ilişkiyi tartışır
ÖÇ04 Örgütün inanış, davranış ve tutumları hakkında yorumda bulunur
ÖÇ05 Örgüt kültürü hakkında yargılamada bulunur
ÖÇ06 Örgütsel davranış ve örgütün kalitesi arasında benzetim kurar
ÖÇ07 Kişilik Farklılıkları ve Tiplerini Değerlendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bir makale yayınlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ya da takım olarak çalışır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. 5
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. 5
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. 5
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. 3
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. 4
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Örgütsel Gelişim ve Örgütsel Davranış I Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
2 Yönetim Teorileri ve Örgütsel Davranış I Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
3 Kişilik Farklılıkları ve Tiplerinin Değerlendiril mesi I Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
4 Örgütlerde Gruplar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
5 Örgüt Kültürü Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
6 Örgütte İnanışlar Davranışlar ve Tutumlar I Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
7 Örgütte İnanışlar Davranışlar ve Tutumlar II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Portfolyo
9 İklim ve Kültür Kavramları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
10 Örgütsel Kültür Tipleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
11 Örgüt İklimi ve Kültürünün Örgütsel Önemi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
12 Kalite ve Örgüt Arasındaki ilişki Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
13 Örgütsel Gelişim ve Örgütsel Davranış II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
14 Yönetim Teorileri ve Örgütsel Davranış II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
15 Kişilik Farklılıkları ve Tiplerinin Değerlendirilmesi II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Portfolyo, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Portfolyo, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.11.2022 12:00