Genel Bilgi
Kod | SÖ801 |
Ad | Öğretmenlerde Örgütsel ve Mesleki Bağlılık |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SONGÜL TÜMKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı örgütün, örgüt iklimi, örgüt kültürü ve örgütsel davranışın temel amaçlarını öğretmektir.
Dersin İçeriği
Etkili okul ve üretken okul kavramlarına giriş, toplam kalite yönetimi, formal liderliğin okuldaki ilkeleri, sosyal bağlamda başarı, demokratik eğitim, eğitimde fırsat eşitliği, eğitimde akreditasyon, okullarda kalite uygulamaları, eğitim yönetiminde yeni yaklaşımlar, etkili okul ve üretken okul kavramlarına giriş.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
ARTHUR, C.C.; D.T HALL ve B.S. LAWRENCE; (1989). Generating New Directions in Career Theory: The Case For A Transdisciplinary Approach, in Arthur, M.B.; D. T. Hall, ve B. S. Lawrence (Eds), Handbook of Career Theory, Cambridge University Press, Cambridge, ss. 7-25. BLAU, G. J.(1985), The Measurement and Prediction of Career Commitment, Journal of Occupational Psychology, 58, ss. 277- 288. Bakan, İ. (2011). Örgütsel Stratejilerin Temeli, Örgütsel Bağlılık Kavram, Kuram, Sebep Ve Sonuçlar, Ankara: Gazi Kitabevi, 2011. Balay, R. (2000).Yönetici ve Öğretmenlerde Örgütsel Bağlılık, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Drummond, H.(2000). Introduction to organizational behavior. UK: Oxford University Press. Güney, S. 2007). Örgütsel Bağlılık, Salih Güney (Ed.) Yönetim ve Organizasyon, Genişletilmiş ve Gözden Geçirilmiş 2.Baskı, Ankara: Nobel Yayınları.
Notlar
Makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Örgütsel Gelişim ve Örgütsel Davranışın neler olduğunu açıklar |
ÖÇ02 | İletişim sürecini oluşturan öğeleri ve görevlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Yönetim Teorileri ve Örgütsel Davranış arasındaki ilişkiyi tartışır |
ÖÇ04 | Örgütün inanış, davranış ve tutumları hakkında yorumda bulunur |
ÖÇ05 | Örgüt kültürü hakkında yargılamada bulunur |
ÖÇ06 | Örgütsel davranış ve örgütün kalitesi arasında benzetim kurar |
ÖÇ07 | Kişilik Farklılıkları ve Tiplerini Değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makale yayınlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ya da takım olarak çalışır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. | 5 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. | 5 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Örgütsel Gelişim ve Örgütsel Davranış I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
2 | Yönetim Teorileri ve Örgütsel Davranış I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
3 | Kişilik Farklılıkları ve Tiplerinin Değerlendiril mesi I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
4 | Örgütlerde Gruplar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
5 | Örgüt Kültürü | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
6 | Örgütte İnanışlar Davranışlar ve Tutumlar I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
7 | Örgütte İnanışlar Davranışlar ve Tutumlar II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Portfolyo |
|
9 | İklim ve Kültür Kavramları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
10 | Örgütsel Kültür Tipleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
11 | Örgüt İklimi ve Kültürünün Örgütsel Önemi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
12 | Kalite ve Örgüt Arasındaki ilişki | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
13 | Örgütsel Gelişim ve Örgütsel Davranış II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
14 | Yönetim Teorileri ve Örgütsel Davranış II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
15 | Kişilik Farklılıkları ve Tiplerinin Değerlendirilmesi II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Portfolyo, Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Portfolyo, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |