TMT718 Koleksiyon Hazırlama

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TMT718
Ad Koleksiyon Hazırlama
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Mine CERANOĞLU


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin Koleksiyon hazırlama sürecinin ne olduğunu açıklamak, koleksiyon hazırlarken dikkat edilmesi gereken etkenleri açıklamak, özgün ve yaratıcı koleksiyonlar hazırlamak

Dersin İçeriği

Bu derste öğrencilere koleksiyon hazırlama, koleksiyon hazırlama süreci, tek üründen çok ürüne geçiş, ürünler arasındaki uyum ve sunum becerisi hakkındaki tüm teknik detaylar anlatılır. Hazır giyim sektöründeki işletmelerin ve tasarımcıların koleksiyon hazırlama süreçleri analiz edilir. Öğrencilerin tema belirlemesi istenir. Öğrenciler seçilen tema ışığında pazar, hedef kitle, tren (kumaş, renk, desen, model vb.) konularında araştırmalar yapar, hikaye ve renk panosu hazırlar. Hazır giyim ve yüksek moda teknolojilerini kullanarak giysi ve giysi tamamlayıcıları tasarlar. Yeni ürün tasarımlarını yeni trendlerin ışığında marka deneyimi ile birlikte yaratılarak, tasarım prensip ve elemanlarını yüksek moda materyali, işçiliği ve dikim teknikleri ile birlikte kullanarak hazır giyim ve yüksek moda koleksiyonları tasarlanır. Koleksiyonunda olması gereken ürünleri seçer, üretimini yapar ve koleksiyonun sunumunu gerçekleştirir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

E. Renfrew and C. Renfrew, Moda Tasarımında Koleksiyon Geliştirme, Çev: Begüm Başoğlu, Literatür Yayıncılık, İstanbul: 2014. The Teen Vogue Hand Book An Insider’s Guide to Careers in Fashion,Penguin Group,New York: 2009.

Notlar

Keiser,S.J.,Myrna,B.G., Beyond Design, Fairchild Publications, New York: 2003


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler, bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlar.
ÖÇ02 Öğrenciler, koleksiyon hazırlama sürecini açıklar.
ÖÇ03 Öğrenciler, koleksiyon hazırlama sürecine dikkat ederek tasarımlar yapar.
ÖÇ04 Öğrenciler, koleksiyonu yeni yorumlar ve bakış açıları ile yeniden hazırlar.
ÖÇ05 Öğrenciler, hazırladıkları koleksiyonları sergiler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması Kaynak okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Koleksiyon ve koleksiyon hazırlama sürecinin incelenmesi Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Koleksiyon hazırlama sürecinde dikkat edilmesi gereken konular Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Markaların koleksiyonlarının incelenmesi ve analiz edilmesi Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Koleksiyon hazırlamak için tema belirlenmesi, hikaye ve renk panosunun oluşturulması Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Koleksiyon hazırlamak için pazar araştırmasının yapılması Kaynak okuma, araştırma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Koleksiyon için tasarımların elde çizilmesi Malzeme temini Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Ara sınavda uygulanacak proje için malzeme temini Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Koleksiyon için tasarımlar arasından modelden model geliştirme. Malzeme temini Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Koleksiyon için yapılan tasarımlar arasından seçim yapılması Malzeme temini Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Seçilen tasarımların kalıp çizimlerinin yapılması Malzeme temini Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Hazırlanan kalıpların pastal planının oluşturulması Malzeme temini, kumaş kesimi, dikim talimatlarını oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Koleksiyon için tasarımların dikim süreci Malzeme temini, kumaş kesimi, dikim talimatlarını oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Koleksiyon için tasarımların fotoğraf ve video çekimi Çekim mekanı belirleme, giysi giyecek manken seçimi, uygun kamera seçimi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Tasarımların sunumu ve sergilenmesi koleksiyona uygun sunum tekniklerinin belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavında uygulanacak proje için malzeme temini Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavında uygulanacak proje için malzeme temini Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 10:14