TMT713 Tapestry Sanatında Çağdaş Uygulamalar

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TMT713
Ad Tapestry Sanatında Çağdaş Uygulamalar
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR


Dersin Amacı / Hedefi

Tapestry çalışmaları ve sanatsal ifade unsuru olarak kullanımı, lif sanatının oluşum sürecinde tapestrynin öneminin anlaşılması. Geçmişte ve günümüzde yapılmış uluslararası tapestry ve lif sanatı çalışmalarının incelenip ifade, üretim teknikleri, malzeme açısından eleştirilmesi. Eserin mekan veya doğal çevrede sunuş olanaklarının irdelenmesi.Üretim tekniklerinin prensibi, kavramı ve kapsamı hakkında bilgi vermek.

Dersin İçeriği

Bu ders, çağdaş tapestry sanatı hakkında bilgilendirmeler, uygulanmış örneklerin incelenmesi, tarihsel süreç, teknik, malzemeye yönelik literatür araştırması ve sanatsal ifadeler içeren uygulama çalışmalarının gerçekleştirilmesini içerir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

PHILLIP, Barty; Tapestry, Phaidon Pres Limited, London, 2000 GINSBURG, Magdalena; The Illustrated History Of Textiles, Studio Editions, England, 1993 HELD, Shirley E.; A Handbook Of Fiber Arts, Rinehart and Winston, U.S.A., 1999 ÖZAY, Suhandan; Dünden Bugüne Dokuma Resim Sanatı, Kültür Bakanlığı Yayınları, /2599, Ankara, 2001 WILLCOX, Donald J.; New Design In Weaving, Van Nostrand Reinhold Comp., New York, 1970 BENNET, Anna G.; Five Centruies Of Tapestry, The Fine Arts Museum Of San Francisco, 1976 LLOYD, E.Herman; The Wowen Graphic Art Of Anni Albers, Smithsonian Institution Pres, Washington. D.C. 1985 CONSTANTINE, Mildred; LARSEN, Jack Lenor; Beyond Craft, Van Nostrand Reinhold Comp., New York, 1972 WILSON, Jean; Weaving is For Anyone, Van Nostrand Reinhold Comp., New York, 1967 LEITNER, Christina; Paper Textiles, A & C Black, London, 2005 MORNU, Nathalie; HALE, Julie; 500 Felt Objects, Lark Crafts, New York, 2011 DAMGAARD, Anette; Fılt, Hovedland Pbl., Denmark, 1994

Notlar

Uluslararası ve ulusal lif sanatı sergileri katalogları, Uluslararası ve ulusal lif sanatı sergilerinden görüntülenen fotoğraflar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tapestry hakkında detaylı bilgiler edinir ve tekstil tasarımı için önemini vurgular.
ÖÇ02 Tapestryden tekstil/lif sanatına geçiş evrelerini ve günümüz sanatında gelinen noktaları açıklar.
ÖÇ03 Tapestry ve lif sanatının öncü örnekleri ve farklı coğrafyalardaki çağdaş örneklerinin öğrenilmesini hedefler.
ÖÇ04 Uluslararası sanatçı örneklerinde renk, doku, desen, şekil, biçim ilişkileri ve mix medya uygulamalarını irdeler.
ÖÇ05 Tekstil malzemeleri ya da teknikleriyle veya diğer tekniklerle birlikte iki boyutlu ya da üç boyutlu sanatsal çalışmalar gerçekleştirilerek sunum önerileri geliştirir.
ÖÇ06 Tapestry Sanatı parametrelerini öğrenir, üretim çalışmalarını yürütebilmek ve bu çalışmaların çıktılarını sözlü ve yazılı olarak değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tapestry sanatı hakkında coğrafik, dönemsel gelişimler hakkında bilgilendirmeler verilmesi. Referans kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
2 Tapestry sanatı üretim teknikleri, malzemeler hakkında genel bilgilendirmeler verilmesi. Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
3 Çağdaş tapestry sanatı uygulamalarının başlangıç noktaları ve dönüşüm süreci. Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Tapestry ve lif sanatı arasındaki bağlantılar. Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
5 Tapestry ve lif sanatı arasındaki teknik, malzeme ve üretim detayları. Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Tapestry ve lif sanatına dair ulusal ve uluslararası örnekler Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
7 Dünyada ve ülkemizde tapestry ve lif sanatının durumu. Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Gösteri
8 Ara Sınavlar Ara Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Tapestry sanatının Plastik sanatlar alanındaki konumu. Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Çalışma temaları hakkında fikirlerin tartışılması. Teknik, malzeme, miks medya bağlantıları arayışlarına yönelik denemeler. Uygulama detaylarının tartışılması ve tecrübe edilmesi. Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
11 Uygulama detayları hakkında teknik, malzeme gibi ögelerin tecrübe edilmesi Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Uygulama eskizlerinin oluşturulması. Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
13 Uygulama çalışmalarına başlangıç Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Uygulama çalışmalarına devam edilmesi Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
15 Uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 10:13