Genel Bilgi
Kod | TMT712 |
Ad | Giyimde Konstrüksiyon ve Model Geliştirme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FİGEN ÖZEREN |
Dersin Amacı / Hedefi
Temel kalıp bilgileri ışığında değişik modellerin analiz edilerek araştırılması, değişik tekniklerle uygulanmasını amaçlamaktadır
Dersin İçeriği
Temel kalıp üzerine model analizi, model uygulama, ve örnek dikimlerini yapma amaçlı uygulama çalışmalarını kapsar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
öğretim elemanı ders notları, Çegindir. N.Y,(2017)Giysi Mimarisi,Ankara
Notlar
Cileroglu,Birsen, Balcı Mine,(2018)'Dekonstrüksiyon Kavramsalında Moda Tasarımı'International Journal of Cultural and Social Studies (IntJCSS), June, 2018; 4(1): 13-28
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel giysi formlarını bilir ve bu giysi formlarına uygun analiz çalışması yapar |
ÖÇ02 | Kalıp-drapaj ve diğer tekniklerle yeni konstrüksiyon oluşturur |
ÖÇ03 | Tasarladığı modeli oluşturarak, model geliştirmesini yapar |
ÖÇ04 | Tasarladığı modelin uygulamalı çalışma aşamalarını sınıfta aktarır |
ÖÇ05 | Temel giysi formlarında temel kalıp ve model uygulamalı kalıp hazırlayabilir. |
ÖÇ06 | Kadın giyimi , erkek giyimi ve çocuk giyimi bazında model oluşturarak analizini yapar. |
ÖÇ07 | Uygulamalı giysi çalışmalarını kontrol eder |
ÖÇ08 | Tasarladığı giysi formlarını analiz eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Malzemelerle ilgili genel bilgiler. | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Cansız manken tanıtımı ve manken üzerinde beden ölçülerin yerinin tespiti. | okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap |
3 | Temel beden kalıplarının iki boyutlu çalışmaları | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
4 | Temel beden kalıplarının iki boyutlu çalışmalarını inceleme | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Problem Çözme |
5 | Temel beden kalıplarının iki boyutlu çalışmalarının düzeltme | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
6 | Temel beden kalıplarının iki boyutlu çalışmalarının kontrolü | araşırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
7 | Temel beden kalıplarının iki boyutlu çalışmalarına son halini verme | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | sınav hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Drapaj tekniği kullanarak üç boyutlu beden kalıbı oluşturma hazırlığı | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
10 | Drapaj tekniği kullanarak üç holuşturulan boyutlu beden kalıbı oluşturma | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
11 | Model geliştirme çalışmaları | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
12 | Model geliştirme ve uygulama çalışmalarını kontrol | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
13 | Model geliştirme ve uygulama çalışmaları düzeltme | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
14 | Öğrenci sunumları- 1 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
15 | Öğrenci sunumları-2 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları Hazırlık | sınav hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |