Genel Bilgi
Kod | TMT710 |
Ad | Deneysel Kumaş Tasarımı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Dokuma, örme veya farklı teknikleri kullanarak kumaş yüzeyi oluşturarak proje biçiminde sunabilme becerisi kazandırma
Dersin İçeriği
Farklı kumaş tekniklerini analiz ederek ve yorumlayarak yaratıcı kumaş tasarımları sunmayı içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
GINSBURG, Madeleine The Illustrated History of Textiles, Studio Editions, London, 1993
Notlar
İnternet veri tabanları, ilgili makaleler, tekstil fuarları, dergileri ve sergiler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Edindiği teknik ve estetik bilgiyi uygulama alanına aktarabilir. |
ÖÇ02 | Edindiği teknik ve estetik bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
ÖÇ03 | Özgün sanatçı kimliğini şekillendirir. |
ÖÇ04 | Endüstriyel ve sanatsal kumaş tasarımı arasındaki farkları ve dinamiklerin neler oluğunu kavrar. |
ÖÇ05 | Tasarımda proje sürecini yönetebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | tasarımcının deneysel çalışmalarının örneklerinden doku,yapı,teknik seçimi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
2 | güncel bir olayla bağlantılı olarak bir kavram oluşturma | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | kavram görselleştirme (çizim ve renkli taslaklar) | Araştırma, eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | kavram görselleştirme | Araştırma, eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | seçilmiş yapı ve doku ile taslakları birleştirme | Araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | estetik değerlendirme-koleksiyon | Araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | teknik çözümler | Deneysel kumaşların teknik analizi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | Yoktur | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | ön dosya değerlendirme | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Malzeme araştırma | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Tasarım uygulama 1 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Tasarım uygulama 2 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Tasarım uygulama 3 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Tasarım uygulama 4 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Tasarım uygulama 5 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |