TMT710 Deneysel Kumaş Tasarımı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TMT710
Ad Deneysel Kumaş Tasarımı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU


Dersin Amacı

Dokuma, örme veya farklı teknikleri kullanarak kumaş yüzeyi oluşturarak proje biçiminde sunabilme becerisi kazandırma

Dersin İçeriği

Farklı kumaş tekniklerini analiz ederek ve yorumlayarak yaratıcı kumaş tasarımları sunmayı içerir.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

GINSBURG, Madeleine The Illustrated History of Textiles, Studio Editions, London, 1993

Notlar

İnternet veri tabanları, ilgili makaleler, tekstil fuarları, dergileri ve sergiler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Edindiği teknik ve estetik bilgiyi uygulama alanına aktarabilir.
ÖÇ02 Edindiği teknik ve estetik bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
ÖÇ03 Özgün sanatçı kimliğini şekillendirir.
ÖÇ04 Endüstriyel ve sanatsal kumaş tasarımı arasındaki farkları ve dinamiklerin neler oluğunu kavrar.
ÖÇ05 Tasarımda proje sürecini yönetebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 tasarımcının deneysel çalışmalarının örneklerinden doku,yapı,teknik seçimi Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
2 güncel bir olayla bağlantılı olarak bir kavram oluşturma Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
3 kavram görselleştirme (çizim ve renkli taslaklar) Araştırma, eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
4 kavram görselleştirme Araştırma, eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
5 seçilmiş yapı ve doku ile taslakları birleştirme Araştırma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
6 estetik değerlendirme-koleksiyon Araştırma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
7 teknik çözümler Deneysel kumaşların teknik analizi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınavlar Yoktur Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 ön dosya değerlendirme Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Malzeme araştırma Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Tasarım uygulama 1 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Tasarım uygulama 2 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Tasarım uygulama 3 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Tasarım uygulama 4 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Tasarım uygulama 5 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS