TMT708 Kalıp Tasarımı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TMT708
Ad Kalıp Tasarımı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FİGEN ÖZEREN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı; öğrencilerin giysi kalıbı hazırlamada,farklı ve yaratıcı teknikler kullanarak, tasarım fikirlerini giysi kalıbına dönüştürme aşamasında, farklı bir bakış açısı geliştirme ve bu fikirleri uygulamalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği; giysi kalıbı hazırlamada, iki boyuttan üç boyutlu dönüştürme becerilerinin geliştirilmesi, kalıp tasarımına farklı bir bakış açısı kazandırılarak, tasarım fikirlerinin kalıba farklı tekniklerle aktarılmasını kapsar.

Dersin Ön Koşulu

Kaynak okuma

Kaynaklar

Muller, M. And Sohn. Munich. W. Germany. Rosen, S. 2004. A Comprehensive Reference for Fashion Design. Editor in Chief: Stephen Helba. Pearson Education, Inc., Upper Saddle River, New Jersey. Taylor, J. P. ve M. M. Shoben. (1995). Giyim Sanayi Için Serilestirme. M.E.B. Yayınları.Gaye Filmcilik Matbaacılık San ve Tic. A.S. Ankara.

Notlar

Çardak F., Değirmenci E.,(2007)., Kalıp Hazırlama Teknikleri - İç Giyim İTKİB, İstanbul.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Vücut, giysi ve kumaş özelliklerini analiz eder
ÖÇ02 Giysinin model özelliklerini analiz eder.
ÖÇ03 Model özelliğine uygun kalıp hazırlama tekniğini belirler.
ÖÇ04 Modele uygun hazırlanan kalıplara dikiş payı verir.
ÖÇ05 Modele uygun kalıpları kontrol eder
ÖÇ06 İki boyutlu ve üç boyutlu kalıp hazırlama yöntemlerini uygular
ÖÇ07 Moda tasarımı alanında, bireysel ya da toplu üretim için gerekli olan giysi kalıplarını hazırlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriği hakkında bilgilendirme, planlama Konu ile ilgili kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Kalıp tasarımında ilke ve yöntemler Konu ile ilgili kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Kalıp tasarımında ölçülendirme teknikleri ve örnek kalıp çalışması Konu ile ilgili notları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
4 Kalıp tasarımında model özellikleri ve analizi Konu ile ilgili notları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
5 Model ve kumaş özelliklerine uygun kalıp hazırlama tekniği belirleme Konu ile ilgili notları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
6 Model özelliklerine uygun kalıp hazırlama Konu ile ilgili kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
7 Model protoripleri geliştirme Konu ile ilgili kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
8 Ara Sınavlar sınav hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Model protoripleri geliştirme inceleme model geliştirme notlarını inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
10 Model protoripleri geliştirme izleme model geliştirme notlarını inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
11 Modellerin kalıp çizimleri ve işaretlemelerini yapma model geliştirme notlarını inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
12 Hazırlanan modellerin dikimi veya birleştirilmesi model geliştirme notlarını inceleme Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
13 Modellerin teknik çizimlerini yapma araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
14 Modellerin artistik çizimlerini yapma araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
15 Hazırlanan modellerin sunum dosyalarının hazırlanması araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Hazırlık sınav hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS