Genel Bilgi
Kod | TMT704 |
Ad | Çağdaş Sanat ve Tekstil Desenleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA ENGİN ALPAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Ders öğrencileri tekstil ve moda tasarımında ürün marka ve stil ilişkisi konusunda bilgilendirmeyi amaçlar. Marka oluşturmada, tasarlamada, stil oluşturma konusunda moda alanındaki önemine ve rolüne değinir.
Dersin İçeriği
Tekstil ve Moda tasarımı alanında endüstriyel alanda donanımlı ve bilgi sahibi öğrenciler yetiştirmek
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Çağdaş Sanat Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey İlhan Demiriz Çağdaş Sanat Felsefesi Adnan Turani
Notlar
Modern Art 1870–2000. Impressionism to Today taschen books
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çağdaş sanat konusunda bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | çağdaş sanatın içinde dokuma tasarımıyla ilgili bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | çağdaş sanatın içinde tekstil desen tarihiyle ilgili bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | çağdaş sanatın içinde moda tarihiyle ilgili bilgi sahibi olur |
ÖÇ05 | çağdaş sanatın ve tekstilin birbiriyle etkileşimlerini inceler |
ÖÇ06 | çağdaş sanat ve moda tarihinin birbiriyle etkileşimini öğrenir |
ÖÇ07 | Sanat, tasarım, bilim ve meslek etiği konularında uyulması gereken temel prensipleri bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtımı, yöntem ve amaçlar; sorumluluklar. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Modernizmin Tanımı | Modernizm ile ilgili ön araştırma ve çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Çağdaş sanat akımları hakkında bilgi ve araştırma | Genel olarak tüm akımlar ile ilgili ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Tekstil desen tarihinin incelenmesi | Genel araştırma, görsel analizi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Çağdaş sanat ve tekstil desenleri hakkında teorik bilgi edinimi | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Çağdaş sanat akımları ve diğer sanat akımlarının sentezi | Konu ile ilgili ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
7 | Konu ile ilgili ödevlerin görüşülmesi | Ödevlerin sunumu ve teslimi ile ilgili çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Tekstil tasarımı ile ilgili sanatsal temel kavramların analizi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
10 | Tekstil tasarımı ile ilgili sanatsal temel kavramları araştırma | Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde araştırma ve uygulama metodları öğrenme | Konu ile ilgili araştırma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | Tekstil tasarımı sunum tekniklerini tespit ve uygulama | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Teknolojik gelişmelere dayalı, yenilikçi, özgün tekstil desen tasarımları yapma | Uygulama metodları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Teknolojik gelişmelere dayalı, yenilikçi, özgün tekstil desen tasarımları yapma. | Uygulama, deneme, yanılma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Sunum için gerekli sunum yöntemlerini uygulama | Sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları. | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |