TMT702 Tekstil Tasarımında Moda ve Endüstri İlişkileri II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TMT702
Ad Tekstil Tasarımında Moda ve Endüstri İlişkileri II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU


Dersin Amacı

1960'lar ve sonrası moda akımları ve değişim parametreleri üzerine tartışabilmek, Tekstil Tasarımında Moda ve Endüstri üzerine neden-sonuç ilişkisi kurabilmek ve alan hakkında yorum yapabilmektir.

Dersin İçeriği

1960'lar itibari ile moda akımları ve etkileyen faktörlerin incelenerek nedenleri ile ortaya konulması ve tekstil tasarımındaki etkilerini kapsar.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur. Ancak Tekstil Tasarımı alanında Moda ve Endüstri İlişkileri I dersini almak, konular arasında neden-sonuç ilişkisi kurulması açısından faydalıdır.

Kaynaklar

HELD, Shirley E., Weaving A Handbook Of The Fiber Arts, Rinehart And Winston, USA,1999. Marnie Fogg, Modanın Tüm Öyküsü,Hayalperest yayınevi, 2014 Gertrud Lehnert, Fashion an illustrated historical overview, Barron's, 1998 Susannah Handley, Nylon, A history of fashion Revolution, The John Hopkins University Press, 1999 The Kyoto Costume Institute Fashion : From the 18th to the 20th Century, Editor: Tamami Suoh, Taschen, 2004 Issey Miyake Making Things, Scalo, Paris, 1998. The Illustrated History of Textiles, Editor: Madeleine Ginsburg, Studio Editions,1993

Notlar

Alan hakkındaki makaleler, internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dersi alan öğrenci 1950'ler itibari ile moda akımları hakkında bilgi sahibi olur, değişim parametrelerini inceleyebilir.
ÖÇ02 20.yüzyıl modasında 10 yıllık süreçler hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ03 Bir dönem modasına uygun tasarım yapar
ÖÇ04 Retro kavramını anlar
ÖÇ05 Moda hakkında tarihsel bir vizyon kazanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, kumaş tasarımı hakkında genel bilgiler verilmesi. Araştırma konularının ve tasarım temaların belirlenmesidir Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 1950'ler, new look Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 1960'lar, uzay çağı modası ve yeni malzemeler Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Bilgi çağı ve post modernizm kavramları Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 İletişimin ve etkileşimlerin kumaş tasarımına etkileri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Japon tasarımcılar Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Disco çağı, 1980'ler, couture’ün yeniden canlanması Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Yok Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sokak modası Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 1990lar, grunge Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Spor giyim ve moda Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Ödev sunumları Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Ödev sunumları 1 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Ödev sunumları 2 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Ödev sunumları 3 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yok Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yok Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 25 25
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 155
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,20
AKTS 6 AKTS