TDE1835 Türk Edebiyatında Yeni Eğilimler I

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TDE1835
Ad Türk Edebiyatında Yeni Eğilimler I
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA APAYDIN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı Türk edebiyatında özellikle anlatı türlerinde 1990 sonrasında ortaya çıkan yeni eğilimleri tanıtmak; son dönem roman ve öykü yazarlarını tanıtmak; postmodern düşüncenin Türk edebiyatındaki yansımalarını ortaya koymaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği Türk romanının 1990 sonrasındaki gelişim çizgisi, Postmodern anlatı stratejisinin Türk romanında nasıl ve ne ölçüde uygulandığı, Postmodern Türk romanlarındaki ölçüt sorunu, Postmodernizm dışı roman üretimidir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Yıldız Ecevit, Türk Romanında Postmodernist Eğilimler Jale Parla, Don Kişot'tan Bugüne Roman Hakan Günday, AZ Ayşe Kulin, Adı Aylin Ahmet Ümit, Kar Kokusu İhsan Oktay Anar, Amat Hasan Ali Toptaş, Uykuların Doğusu Serpil Oppermann, Postmodern Tarih Kuramı

Notlar

Yıldız Ecevit, Türk Romanında Postmodernist Eğilimler Jale Parla, Don Kişot'tan Bugüne Roman Hakan Günday, AZ Ayşe Kulin, Adı Aylin Ahmet Ümit, Kar Kokusu İhsan Oktay Anar, Amat Hasan Ali Toptaş, Uykuların Doğusu Serpil Oppermann, Postmodern Tarih Kuramı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türk romanının 1990 sonrasındaki gelişim çizgisini saptar.
ÖÇ02 Postmodern anlatı stratejisinin Türk romanında nasıl ve ne ölçüde uygulandığını açıklar.
ÖÇ03 Postmodern Türk romanlarındaki ölçüt sorununu tartışır.
ÖÇ04 Postmodernizm dışı roman üretimini tartışır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eski ve yeni metinleri değerlendirir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin gelişimini destekler. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkoloji ile ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 1990 sonrası Türk romanına genel bir bakış. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Postmodernizm ve postmodern anlatı stratejileri. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Yeni kavramlar, yeni anlayışlar çerçevesinde oluşan modern sonrası Türk romanı. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Hakan Günday'ın AZ romanı. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 AZ'ın postmodern kuram çerçevesinde geliştirdiği anlatı stratejileri ve bunların eleştirisi. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Popüler romanın yükselişi ve Ayşe Kulin'in Adı Aylin adlı romanı. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Adı Aylin'in ve benzerlerinin modern sonrası edebiyattaki yerinin tartışılması. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara sınav Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Polisiye roman türünün yaygınlaşması ve Ahmet Ümit'in Kar Kokusu romanı. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Kar Kokusu ve benzerlerinin edebiyat dünyasındaki yerinin tartışılması. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Yeni tarihselcilik kuramının tartışılması. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 İhsan Oktay Anar'ın Amat romanının yeni tarihselci stratejiler çerçevesinde çözümlenmesi. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Hasan Ali Toptaş'ın romanları. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Uykuların Doğusu'nun çözümlenmesi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Uygulama (Genel Tekrar) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final sınavı Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS