TDE832 Tanzimattan Milli Edebiyata Metinlerle Şiir Kuramı II

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TDE832
Ad Tanzimattan Milli Edebiyata Metinlerle Şiir Kuramı II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi BEDRİ AYDOĞAN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı Fecr-i Ati dönemi metinleriyle şiir kuramı oluşturmak ve dönemin şiirini tanımaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği Fecr-i Ati döneminde şiir üzerine ileri sürülen görüşleri incelemek, metinler aracılığıyla şiir kuramını tanımaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kenan Akyüz, Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi Mehmet Fuat, Çağdaş Türk Şiiri Antolojisi Hasan Kolcu, Türk Edebiyatında Hece Aruz Tartışmaları. H. Mehmet Doğan, Yüzyılın Türk Şiiri (1900-2000), 3.cilt Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri I. İsmail Çetişli, Metin Tahlillerine Giriş 1Şiir İnci Enginün, Tanzimat'tan Cumhuriyete Yeni Türk Edebiyatı

Notlar

Kenan Akyüz, Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi Mehmet Fuat, Çağdaş Türk Şiiri Antolojisi Hasan Kolcu, Türk Edebiyatında Hece Aruz Tartışmaları. H. Mehmet Doğan, Yüzyılın Türk Şiiri (1900-2000), 3.cilt Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri I. İsmail Çetişli, Metin Tahlillerine Giriş 1Şiir İnci Enginün, Tanzimat'tan Cumhuriyete Yeni Türk Edebiyatı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Fecr-i Ati dönemi şiirini tanır.
ÖÇ02 Fecr-i Ati şiirini açıklar.
ÖÇ03 Fecr-i Ati'nin özelliklerini sıralar.
ÖÇ04 Fecr-i Ati'nin özelliklerini açıklar.
ÖÇ05 Fecr-i Ati şiirinden örnekler sunar.
ÖÇ06 Fecr-i Ati şiirinden analizler yapar.
ÖÇ07 Metinler aracılığıyla şiir kuramını tanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eski ve yeni metinleri değerlendirir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin gelişimini destekler. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkoloji ile ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tevfik Fikret, Dil ve Edebiyat yazıları Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Lisan-ı Şiir Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Cenap Şehabettin, Şiir Nedir Tabiata Karşı Şair Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Ali Ekrem, Şiirimiz I Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Ali Ekrem, Şiirimiz II Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Cenap Şehabettin, Sembolizm I Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Cenap Şehabettin, Sembolizm II Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hece Aruz Tartışmaları I Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Hece Aruz Tartışmaları II Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Hecenin gelişimi ve aruzun yerini alması I Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Hecenin gelişimi ve aruzun yerini alması II Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Beş Hececiler ve şiir Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Yahya Kemal ve şiir Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Uygulama (Genel Değerlendirme) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS