Genel Bilgi
Kod | ABL646 |
Ad | Adli Palinoloji |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN CENGİZ DARICI |
Dersin Amacı
Polenleri taniyarak suç mahalli ve suçluyu belirlemek
Dersin İçeriği
Çiçek yapısı, polen oluşumu, polenin özellikleri, polen tipleri, adli palinoloji örnekleri
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğanın farklı bir detayını algılar |
ÖÇ02 | Doğada binlerce yıl bozulmadan kalan yapıların varlığını farkeder |
ÖÇ03 | Pek çok insanın bilmediği mikroskopik yapıların hayatımızdaki önemini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli bilimler alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. | 1 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimler konusunda yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanı ile ilgili bilimsel makale yazabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Adli Bilimler alanına giren konularda iletişim kurabilir, bilgi aktarabilir ve alabilir. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli bilimler ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların ve olayların çözümünde kullanır. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Suç , suçun nedenleri ve ceza kavramlarını bilir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel adli tıp ve adli bilimler uygulamalarını tanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Polenin tanımı, palinolojinin tarihçesi | ders notları, kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | çiçek ve çiçek yapıları | ders notları, kitaplar, tablolar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | polen oluşumu ve özellikleri | ders notları, kitaplar, tablolar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | polenlerde sporoderme yapısı | ders notları, kitaplar, tablolar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | ornementasyon ve şekilleri | ders notları, kitaplar, tablolar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | ornementasyon ve şekilleri | ders notları, kitaplar, tablolar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | ornementasyon ve şekilleri | ders notları, kitaplar, tablolar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınav | sözlü | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Gymnospermlerde polen tipleri | ders notları, kitaplar, tablolar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Gymnospermlerde polen tipleri | ders notları, kitaplar, tablolar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Gymnospermlerde polen tipleri | ders notları, kitaplar, tablolar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Gymnospermler ve Angiospermlerde polen tipleri | ders notları, kitaplar, tablolar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
13 | Angiospermlerde polen tipleri | ders notları, kitaplar, tablolar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Angiospermlerde polen tipleri | ders notları, kitaplar, tablolar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Dünyadan Adli palinoloji uygulamaları | ders notları, kitaplar, tablolar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sözlü ve sunum | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sözlü ve sunum | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |