Genel Bilgi
Kod | ABL638 |
Ad | Klinik Farmakoloji I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YUSUF KARATAŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
İnsan vücudunda yapılan yeni ilaç araştırmaları, klinik farmakokinetik, terapötik ilaç izlemi, İlaç zehirlenmelerinde tedavi ilkeleri, ilaç etkileşme mekanizmaları ve klinik önemi, yaşlı kişilerde ilaç kullanımı, pediatrik hastalarda ilaç kullanımı, gebelikte ve süt veren annelerde ilaç kullanımı, böbrek hastalığı bulunan kişilerde ilaç kullanımı ve karaciğer hastalığı bulunan kişilerde ilaç kullanımının öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
İnsan vücudunda yapılan yeni ilaç araştırmaları, klinik farmakokinetik, terapötik ilaç izlemi, İlaç zehirlenmelerinde tedavi ilkeleri, ilaç etkileşme mekanizmaları ve klinik önemi, yaşlı kişilerde ilaç kullanımı, pediatrik hastalarda ilaç kullanımı, gebelikte ve süt veren annelerde ilaç kullanımı, böbrek hastalığı bulunan kişilerde ilaç kullanımı ve karaciğer hastalığı bulunan kişilerde ilaç kullanımı konusunda genel ilkeleri içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnsan vücudunda yapılan yeni ilaç araştırmaları tanımlar. |
ÖÇ02 | Klinik farmakokinetik, terapötik ilaç izlemini tanımlar. |
ÖÇ03 | Yaşlı kişilerde ilaç kullanımı anlatabilirler. |
ÖÇ04 | Pediatrik hastalarda ilaç kullanımı anlatabilirler. |
ÖÇ05 | Gebe ve süt veren annelerde ilaç kullanımını tanımlar. |
ÖÇ06 | Böbrek hastalığı olanlarda ilacın kullanımı hakkında bilgi verir. |
ÖÇ07 | Karaciğer hastalığında ilaç kullanımını tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli bilimler alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimler konusunda yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanı ile ilgili bilimsel makale yazabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Adli Bilimler alanına giren konularda iletişim kurabilir, bilgi aktarabilir ve alabilir. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli bilimler ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların ve olayların çözümünde kullanır. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | 2 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Suç , suçun nedenleri ve ceza kavramlarını bilir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel adli tıp ve adli bilimler uygulamalarını tanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Klinik Farmakolojiye giriş | sunum, beyin fırtınası, soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Yeni ilaç araştırmaları-yeni ilaç bulma yolları | sunum, beyin fırtınası, soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Klinik farmakokinetik ve kanda ilaç izlemi | sunum, beyin fırtınası, soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Çocuklarda akılcı ilaç kullanımı | sunum, beyin fırtınası, soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
5 | Gebeler-emziren annelerde akılcı ilaç kullanımı | sunum, beyin fırtınası, soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Yaşlılarda akılcı ilaç kullanımı | sunum, beyin fırtınası, soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Böbrek hastalığı olanlarda ilaç kullanımı | sunum, beyin fırtınası, soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav, ödev, performans değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Karaciğer hastalığı olanlarda ilaç kullanımı | sunum, beyin fırtınası, soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İlaçların toksik tesirleri | sunum, beyin fırtınası, soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İdiyosenkrazi ve genetik bağlılığa bağlı reaksiyonlar | sunum, beyin fırtınası, soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İlaç alerjisi | sunum, beyin fırtınası, soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Dayanıksızlık veya aşırı-duyarlık reaksiyonları | sunum, beyin fırtınası, soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Önemli ilaç etkileşmeleri | sunum, beyin fırtınası, soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Akut İlaç zehirlenmesi tedavisinde genel ilkeler | sunum, beyin fırtınası, soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav, ödev, performans değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav, ödev, performans değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |