Genel Bilgi
Kod | ABL603 |
Ad | Adli Moleküler Biyoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYŞE SERİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Moleküler adli genetik ve moleküler adli biyolojide temel özelliklerin kavranması, potansiyel adli uygulama alanlarının tanıtılması
Dersin İçeriği
Biyolojik deliller, Laboratuvar anti-kontaminasyon prosedürleri. Nükleer ve mitokondriyal DNA. DNA İzolasyonu, PCR, STR, SNP, dizileme, elektroforez.DNA sonuçlarının yorumlanması ve raporlanması.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Molecular Forensics, Ralph Rapley, David Whitehouse, John Wiley and Son ltd,2007; Forensic DNA Typing, John Butler, Academic press
Notlar
Güncel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kalıtımın prensiplerini açıklar ve bunları problem çözmede kullanır |
ÖÇ02 | Potansiyel Adli DNA kaynaklarını bilir |
ÖÇ03 | Adli amaçlı kullanılan DNA polimorfizmlerini bilir. |
ÖÇ04 | Biyolojik delillerin DNA analizi için uygun metodolojileri seçer. |
ÖÇ05 | Adli DNA analizi çalışmalarında kullanılan teknolojik araç, cihaz ve aletleri tanır ve kullanır. |
ÖÇ06 | Biyolojik örnekleme ve analiz yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli bilimler alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimler konusunda yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanı ile ilgili bilimsel makale yazabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Adli Bilimler alanına giren konularda iletişim kurabilir, bilgi aktarabilir ve alabilir. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli bilimler ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların ve olayların çözümünde kullanır. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Suç , suçun nedenleri ve ceza kavramlarını bilir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel adli tıp ve adli bilimler uygulamalarını tanır | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Moleküler biyolojinin adli uygulama alanları konusunda genel bilgi | ilgi konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | DNA ekstraksiyonu | ilgi konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | DNA miktar tayini | ilgi konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | STR markırlarının amplifikasyonu | ilgi konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Fragman analizi | ilgi konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Veri yorumlama | ilgi konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Karşık örneklerde yorumlama | ilgi konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Mitokondriyal DNA | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | DNA dizi analizi | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | SNP polimorfizmleri | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | SNP analizleri | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | INDEL polimorfizmler | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Y-STRler | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Y_STR analizleri | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Genel değerlendirme | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | yarıyıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |