Genel Bilgi
Kod | BAG533 |
Ad | Bağımlılarda Görülen Kişilik Bozuklularının Tedavisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. LUT TAMAM |
Dersin Amacı / Hedefi
Bağımlılarda sık görülen kişilik bozuklukları ve tedavisi hakkında bilgi sahibi olmak
Dersin İçeriği
Kişilik bozuklukları, bağımlılarda sık görülen kişilik bozuklukları ve tedavisi
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
1. Kişilik Bozuklukları. Sinan Bayraktar, Ertuğrul Köroğlu, Ankara, HYB Yayıncılık, 2014. 2. Personality Disorders . Editor RE Feinstein, Oxford, Oxford University Press, 2021.
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Madde kullanım bozukluğu olan hastalarda sık görülen kişilik bozukluklarını öğrenir |
ÖÇ02 | Madde kullanım bozukluğu ve komorbid kişilik bozukluğu hastalarına yaklaşımı öğrenir |
ÖÇ03 | Madde kullanım bozukluğu ve komorbid kişilik bozukluğu hastalarında psikoterapi yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ04 | Madde kullanım bozukluğu ve komorbid kişilik bozukluğu hastalarında farmakolojik tedavi yöntemlerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgileri kavrar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanında disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanındaki etik ilkelerin birey ve toplum için önemini kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılığın biyolojik, psikolojik ve sosyal temellerini açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk, ergen ve yetişkinde bağımlılıkla ilişkili olabilecek psikopatolojileri tanımlar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılıkla ilgili yasaları ve yasal süreci kavrar. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanında yapılan bilimsel makaleleri inceler. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımlılık alanında bilimsel araştırma yöntemlerini uygular | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımlılık alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımlı olgulara yönelik görüşme tekniklerini kullanır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımlılık alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirerek katkıda bulunur. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımlılık alanına yönelik uygulamalarda yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bağımlılık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, aynı alandaki veya farklı alanlardaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bağımlılık alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bağımlılıkla mücadelede koruyucu, önleyici çalışmaları yapar. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanla ilgili kazanılan bilgiyi, becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bağımlılık ve Kişilik | Ön araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bağımlılarda görülen kişilik bozuklukları | Ön araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
3 | Kişilik bozukluklarının tedavisinde bilişsel terapi | Ön araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kişilik bozukluklarının tedavisinde psikodinamik terapi | Ön araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kişilik bozukluklarının tedavisinde diğer psikoterapi yöntemleri | Ön araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kişilik bozukluklarının tedavisinde farmakolojik tedaviler | Ön araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Antisosyal kişilik bozukluğu tedavisi | Ön araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Borderline kişilik bozukluğu tedavisi | Ön araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Çekingen kişilik bozukluğu tedavisi | Ön araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Bağımlı kişilik bozukluğu tedavisi | Ön araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Diğer kişilik bozukluklarının tedavisi | Ön araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kişilik bozuklukları tedavisini olgularla gözden geçirme | Ön araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kişilik bozuklukları tedavisini olgularla gözden geçirme | Ön araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
15 | Kişilik bozuklukları tedavisini olgularla gözden geçirme | Ön araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Genel değerlendirme ve gözden geçirme | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |