BB0055 Subtropik meyvelerde abiyotik strese toleranslılık mekanizması

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB0055
Ad Subtropik meyvelerde abiyotik strese toleranslılık mekanizması
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MERAL INCESU


Dersin Amacı

Subtropik meyve türlerinde abiyotik strese tolerans mekanizmasının irdelenmesi

Dersin İçeriği

Turunçgil, avokado ,Trabzon hurması, kivi ve pikanda demir, çinko, bor ve tuz stresinin tolerans mekanizmalarını ve moleküler tepkilerini kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Bitkilerde biyotik ve abiyotik stresler (Audil Gull, Ajaz Ahmad Lone and Noor Ul Islam) Wani

Notlar

Konuyla ilgili literatürler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Subtropik meyvelerde abiyotik strese karşı tolerans mekanizmasının nasıl işlediği hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 subtropik meyvelerde kuraklık stresi ve soğuk stresi konusunda bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 subtropik meyvelerde yüksek sıcaklık stresi konusunda bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 subtropik meyvelerde tuz stresi konusunda bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebili, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özel konularda uzmanlaşır 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Abiyotik stres tanımı abiyotik stres tanımı üzerinde konuşulacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Demirin bitki yaşamı için önemi ve demir eksikliği makale önerilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 demir alımında etkin ve zayıf bitkiler ve bunların demir alım mekanizması makale önerilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Çinkonun bitki yaşamı için önemi ve çinko noksanlığı makale önerilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Çinko alım mekanizması makale önerilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 turunçgillerde demir ve çinko ile ilgili makale tartışması makale önerilecek Ölçme Yöntemleri:
Ödev
7 avokadoda demir ve çinko ile ilgili makale tartışması makale önerilecek Ölçme Yöntemleri:
Ödev
8 trabzon hurmasında demir ve çinko ile ilgili makale tartışması makale önerilecek Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 kivide demir ve çinko ile ilgili makale tartışması makale önerilecek Ölçme Yöntemleri:
Ödev
10 Borun bitki yaşamı için önemi, bor noksanlığı ve bor toksisitesi makale önerilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 bor alım mekanizması makale önerilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Bitkilerde tuz stresi makale önerilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 tuz stresine tolerans mekanizması makale önerilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 turunçgiller tuz stresi ile ilgili makale tartışması makale önerilecek Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Avokado, trabzon hurması ve kivide tuz stresi makalelerini tartışma makale önerilecek Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Final sınavı makale önerilecek Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 Final sınavı makale Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS