Genel Bilgi
Kod | BB0048 |
Ad | Bahçe Bitkilerinde Dinlenme Fizyolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ KÜDEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bahçe bitkilerinin gelişme fizyolojisi bakımından davranışları, büyüme, gelişme, çiçek ve meyve oluşumu arasındaki ilişkiler, olgunluk fizyolojisi ve yaşlanma.
Dersin İçeriği
Bahçe bitkileri dinlenme fizyolojisi ile ilgili bilgileri, bahçe bitkileri yetiştiriciliğinde verim ve kalitenin arttırılmasını sağlayacak şekilde kullanabilecek bireyler yetiştirmektir
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İnternet kaynaklı akademik makaleler
Notlar
İnternet kaynaklı akademik makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bahçe bitkilerinde büyüme ve gelişme olaylarına genel bir bakış |
ÖÇ02 | Bahçe bitkilerinde dinlenme olayı ve etki eden içsel ve dışsal faktörler |
ÖÇ03 | Büyüme düzenleyiciler ve bahçe bitkilerinde kullanımlar |
ÖÇ04 | Dinlenme, çimlenme, sürme ve köklenmenin oluşumu |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebili, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır | 1 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında özel konularda uzmanlaşır | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitki fizyolojisine genel bir bakış 1 | Konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bahçe bitkileri yetiştiriciliğinde bitki fizyolojisinin önemi2 | Ders Konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bahçe bitkilerinin gelişme fizyolojisi bakımından davranışları3 | Ders Konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Gelişme fizyolojisini etkileyen iç ve dış faktörler4 | Ders Konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Bahçe bitkileri yetiştiriciliğinde gelişme fizyolojisini etkileyen iç ve dış faktörlerle verimlilik arasındaki ilişkiler.5 | Ders Konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Bahçe bitkilerinde fitohormonlar, büyüme ve gelişme olayları.6 | Ders Konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ara sınav | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Çiçek ve meyve yapısı8 | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Bahçe bitkilerinde büyüme ve gelişme olayları arasındaki ilişkiler9 | Ders Konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Bahçe bitkilerinde büyüme ve verimliliğin kontrolü10 | Ders Konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bahçe bitkilerinde dayanıklılık fizyolojisi.11 | Ders Konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bahçe bitkilerinde kuraklığa dayanıklılık12 | Ders Konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Bahçe bitkilerinde soğuklara dayanıklılık13 | Ders Konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Bahçe bitkilerinde hastalık ve zararlılara dayanıklılık14 | Ders Konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Bahçe bitkileri yetiştiriciliğinde yüksek fotosentez ve madde üretimi için alınması gereken önlemler15 | Ders Konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final sınavı | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Tüm konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |