BB0069 Bazı Üzümsü Meyvelerin Islah ve Yetiştiricilik Prensipleri

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB0069
Ad Bazı Üzümsü Meyvelerin Islah ve Yetiştiricilik Prensipleri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Mehmet Ali SARIDAŞ


Dersin Amacı

Öğrencilerin üzümsü meyveler yetiştiriciliği hakkında etkinliklerinin arttırılması

Dersin İçeriği

Önemli bazı üzümsü meyvelerde (Çilek, Ahududu, Böğürtlen, Maviyemiş ve Aronya) ülkemizin durumu, mevcut çeşitler ve yetiştirme sistemleri, ekolojik istekleri ve bitki beslemeyle ilgili bilgileri paylaşılacaktır. Bununla birlikte ülkemiz koşullarına uygun çeşit ıslahı yanında türe özgü kalite parametreleri irdelenecektir. Son olarak ise çoğaltım yöntemleri ve güncel çoğaltım yöntemleri yanında, meyve ıslahına yönelik kullanılan moleküler yöntemleri tartışılacaktır.

Dersin Ön Koşulu

yoktur

Kaynaklar

Geçmiş yıllarda yapılan çalışmalardan hazırlanmış ders notu kullanılacaktır

Notlar

Konuyla İlgili Güncel Makaleler kullanılacaktır


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ülkemizin üzümsü meyvelerdeki mevcut durumu ve potansiyeli hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Üzümsü meyvelerin yetiştirilmesi hakkında yeterli bilgiye sahip olur
ÖÇ03 Ülkemizde yetiştirilen çeşitler ve bu çeşitlere özgü iklim istekleri hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ04 Her bir türe özgü ıslah yöntemi hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ05 Türlere özgü çoğaltım yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Üzümsü Meyvelerdeki Durumu ve Yeni Hedeflerimiz Ortaya Çıkarılması Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Bölgelere Özgü Çeşit ve Yetiştirme Sistemleri Hakkında Bilgi verilmesi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Üzümsü Meyve Yetiştiriciliğinde Dikkat Edilmesi Gereken Ekolojik Faktörlerin Bildirilmesi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Üzümsü Meyve Yetiştiriciliğinde Dikkat Edilmesi Gereken Ekolojik Faktörlerin Bildirilmesi 2 Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Üzümsü Meyvelerde Mevcut Bitki Besleme Yöntemleri ile Yeni Teknolojiler Hakkında Tartışılması Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Üzümsü Meyvelerde Mevcut Bitki Besleme Yöntemleri ile Yeni Teknolojiler Hakkında Tartışılması 2 Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Üzümsü Meyve ıslahına yönelik moleküler yöntemlerin kullanımı Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ara sınava kadar işlenmiş konuları çalışarak sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev
9 Ülkemiz koşullarında gereksinimlerin belirlenmesi ve bu gereksinimlere yönelik uygun ıslah yöntemlerinin belirlenmesi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Ülkemiz koşullarında gereksinimlerin belirlenmesi ve bu gereksinimlere yönelik uygun ıslah yöntemlerinin belirlenmesi 2 Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Ülkemiz koşullarında gereksinimlerin belirlenmesi ve bu gereksinimlere yönelik uygun ıslah yöntemlerinin belirlenmesi 3 Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
12 Bu türlerde incelenmesi gereken meyve kalite parametrelerinin irdelenmesi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Bu türlerde incelenmesi gereken meyve kalite parametrelerinin irdelenmesi 2 Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Bu türlere özgü çoğaltım yöntemlerinin tartışılması ve güncel çoğaltım yöntemlerinin hakkında bilgi paylaşmak Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Bu türlere özgü çoğaltım yöntemlerinin tartışılması ve güncel çoğaltım yöntemlerinin hakkında bilgi paylaşmak 2 Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Yıl sonu sınavı Yıl sonuna kadar işlenmiş konuları çalışarak sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev
17 Yıl sonu sınavı Yıl sonuna kadar işlenmiş konuları çalışarak sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS