Genel Bilgi
Kod | DBKS802 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET RİFAT ULUSOY |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersi alan öğrencilerin seminer hazırlama konusunda kendilerini geliştirebilmeleri, bir semineri tamamlamaları ve sunumu hakkında bilgi vermeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Seminer hedeflenen doğrultuda hem literatür araştırması hem de diğer kaynaklardan bilgi sağlanması, bu bilgilerin sınıflandırılması, akademik kurallar çerçevesinde yazımı ve etkin bir şekilde sunumunu kapsar.
Dersin Ön Koşulu
Seminer konusu ile ilgili yeterli miktarda kaynak taraması yapması ve elde ettiği bilgileri
Kaynaklar
Seminer konusu ile ilgili yeterli kaynak olmaması durumunda yakın konularla ilgili tarama yapması ve elde ettiği bilgileri danışmanı ile tartışması
Notlar
Konusunda uzman akademisyenlerden bilgi alması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seminer konusuyla ilgili kaynak ve literatüre erişim, literatür taraması ve literatürlerin değerlendirilmesi konularında bilgi kazanır. |
ÖÇ02 | Bir semineri hazırlama süresinde nelere dikkat etmesi gerektiği ve sumun hazırlanması konusunda bilgi kazanır. |
ÖÇ03 | Bir topluluk karşısında seminer sunumu yapılmasıyla ilgili tecrübe kazanır. |
ÖÇ04 | Bilimsel tartışma kültürü kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Entomolojide yeni araştırma konuları | Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar yapılır | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
2 | Fitopatolojide yeni araştırma konuları | Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar yapılır | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
3 | Nematolojide yeni araştırma konuları | Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar yapılır | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
4 | Herbolojide yeni araştırma konuları | Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar yapılır | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
5 | Akarolojide yeni araştırma konuları | Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar yapılır | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
6 | Bakteriyolojide yeni araştırma konuları | Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar yapılır | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
7 | Biyolojik Mücadele çalışmalarında yeni araştırma konuları | Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar yapılır | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
8 | Ara Sınavlar | sunumu yapılmış seminerler üzerinde tartışma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Virolojide yeni araştırma konuları | Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar yapılır | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
10 | Biyoteknik Mücadele çalışmalarında yeni araştırma konuları | Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar yapılır | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Bitki Koruma Biyoteknolojik çalışmalarda yeni araştırma konuları | Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar yapılır | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
12 | Entegre Mücadele çalışmalarında yeni araştırma konuları | Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar yapılır | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
13 | Mikoloji çalışmalarında yeni araştırma konuları | Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar yapılır | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
14 | Entomolojide faunistik ve sistematik konularda yeni çalışmalar | Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar yapılır | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
15 | Entomopatojenlerle yapılan yeni çalışmalar | Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar yapılır | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sunumu yapılmış seminerler üzerinde tartışma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sunumu yapılmış seminerler üzerinde tartışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |