BK032 Bitki Hastalıklarının Mücadelesinde Erken Uyarı Modelleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BK032
Ad Bitki Hastalıklarının Mücadelesinde Erken Uyarı Modelleri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ALİ ERKILIÇ


Dersin Amacı

Bitki hastalıklarının mücadelesinde gereksiz pestisit kullanımını engellemek ve daha az kimyasalla etkin bir kontrol sağlayabilmek

Dersin İçeriği

Bitki hastalıklarının tanımı, önemi, mücadelesi ve mücadeleye esas teşkil edebilecek olan erken uyarının önemi ve kullanılabilirliği

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

TAGEM, Bitki Hastalıkları Teknik Talimatları İnternet Kaynakları

Notlar

Biçici, M., 1993. Bitki Hastalıkları Epidemiyolojisi. Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Yayın No.: 60, Adana, 316s.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bitki hastalıklarının önemini bilir.
ÖÇ02 Bitki hastalıklarına karşı mücadele yöntemlerini öğrenir.
ÖÇ03 Hastalık salgınlarını ve buna neden olan etkenleri öğrenir.
ÖÇ04 Hastalıklara karşı erken uyarının önemini bilir.
ÖÇ05 Bazı erken uyarı modellerinin işleyişini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bitki hastalıkları ve tarihçesi Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Bitki hastalıklarının ekonomik önemi Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Bitki hastalıklarına karşı kullanılan mücadele yöntemleri Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Kimyasal mücadele ve sakıncaları Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Kimyasal mücadeleye alternatif yöntemler Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Bitki hastalık salgınları Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Epidemilere etki eden faktörler Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Epidemilerin çevre ile olan ilişkisi Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Ön tahmin ve erken uyarının tanımı ve önemi Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Ön tahmin ve erken uyarı modelleri Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Elma kara lekesine karşı kullanılan erken uyarı modelleri Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Tahıl pas hastalıklarına karşı kullanılan erken uyarı modelleri Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Patates mildiyösüne karşı kullanılan erken uyarı modelleri Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Bağ mildiyösüne karşı kullanılan erken uyarı modelleri Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonuna kadar işlenmiş konularıverilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS