Genel Bilgi
Kod | BK008 |
Ad | Bitki Patojeni Fitoplazmaların Epidemiyolojisi ve Mücadelesi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç.Dr. Behçet Kemal ÇAĞLAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bitkilerde hastalıklara neden olan fitoplazma hastalıklarının özellikleri, neden oldukları simptomlar, tanılama yöntemleri, sınıflandırılmaları, taşınma yolları ve mücadele yöntemleri öğretilir.
Dersin İçeriği
Bitkilerde hastalıklara neden olan fitoplazma hastalıklarının özellikleri, neden oldukları simptomlar, tanılama yöntemleri, sınıflandırılmaları, taşınma yolları ve mücadele yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Literatür taraması ile hazırlanan Power point dosyaları
Notlar
literatür
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Genel ve bitki patojeni fitoplazmalar ve fitoplazmaların tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Fitoplazmaların morfolojik yapısı hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Fitoplazmaların neden olduğu simptomlar ve fitoplazmaların neden olduğu etkili proteinler (SAP11 and SAP11) hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | Fitoplazmaların tanılama yöntemleri ve fitoplazmaların genetik yapısı hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ05 | Fitoplazmaların taksonomisi hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ06 | Fitoplazmaların bitkden bitkiye yada bitki içinde taşınması hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ07 | Fitoplazmaların Cicadellidae (leafhoppers), Fulgoridae (planthoppers), and Psyllidae (jumping plant lice), küsküt ve aşı ile taşınması hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ08 | Bitki patojeni fitoplazmaların epidemi yapma koşulları, Dünyada ve Türkiyede fitoplazma epidemileri hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ09 | Fitoplazmalara karşı dayanıklılık ve kontrol yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, fitoplazmaların tanımı | Ders notları ve yardımcı ders kitapları ve power point | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
2 | Fitoplazmaların tarihçesi | Ders notları ve yardımcı ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
3 | Fitoplazmaların morfolojik yapısı | Ders notları ve yardımcı ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Fitoplazmaların neden olduğu simptomlar | Ders notları ve yardımcı ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Fitoplazmaların neden olduğu etkili proteinler (SAP11 and SAP11) | Ders notları ve yardımcı ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Fitoplazmaların tanılama yöntemleri | Ders notları ve yardımcı ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Fitoplazmaların genetik yapısı | Ders notları ve yardımcı ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Fitoplazmaların taksonomisi | Ders notları ve yardımcı ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Fitoplazmaların bitkden bitkiye yada bitki içinde taşınması | Ders notları ve yardımcı ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | Fitoplazmaların Cicadellidae (leafhoppers), Fulgoridae (planthoppers), and Psyllidae (jumping plant lice) ile taşınması | Ders notları ve yardımcı ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
12 | Fitoplazmaların küsküt ve aşı ile taşınması | Ders notları ve yardımcı ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
13 | Bitki patojeni fitoplazmaların epidemi yapma koşulları | Ders notları ve yardımcı ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Dünyada ve Türkiyede fitoplazma epidemileri | Ders notları ve yardımcı ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kontrol yöntemleri | Ders notları ve yardımcı ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |