BY028 Bitki Örneklerinin Teşhis ve Herbaryum Teknikleri

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BY028
Ad Bitki Örneklerinin Teşhis ve Herbaryum Teknikleri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HALİL ÇAKAN


Dersin Amacı

Bitki örneklerini tanımlayabilme

Dersin İçeriği

Bitki örneklerinin teşhis ve sınıflandırmasına giriş Bu amaçla aşağıda önemli başlıklar halinde verilen konular işlenecektir. Bunlar, flora kitaplarının ve teşhis anahtarlarının kullanımı, teşhis yapabilmek için Gramineae, Legüminosae ve Asteraceaea gibi bazı familyalara ait önemli latince kelimelerin anlamlarının ortaya konması. Ayrıca, uygulamalı olarak bitki örneklerinin teşhise hazırlanması ve teşhislerinin: familya, cins, tür ve tür altı kategorilere ait tanımlama anahtarları kullanılarak yapılması sağlanacaktır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Khan, A,K Arazi ve Herbaryum tekniği . AMU, ALIGARHFIELD. Botanik Bölümü

Notlar

Khan, A,K Arazi ve Herbaryum tekniği . AMU, ALIGARHFIELD. Botanik Bölümü


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bitki örneklerinin teşhisinde kullanılan yöntemleri kavrama
ÖÇ02 Bitki teşhisinde kullanılan önemli teşhis anahtarları ve özelliklerini tanımlayabilme
ÖÇ03 Teşhis edilme de kullanılacak bitki örneklerinin hangi özellikte olması gerektiğini kavramak
ÖÇ04 Tanımlama için kullanılacak bitkilerin toplanmasında uyulacak kuralları kavrayabilme
ÖÇ05 Herbarium için örneklerin hazırlama aşamasını özümsemek
ÖÇ06 Bitki örneklerinin herbaryum içinde düzenlemesini yapabilmek
ÖÇ07 Herbaryum da çalışma kurallarını kavramak


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 1
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 1
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
PÖÇ09 Belirsiz Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
PÖÇ10 Belirsiz Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bitki örneklerinin teşhisinde yapılması gereken ön hazırlıklar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Bitki örneklerinin teşhis öncesi toplanma kuralları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Bitki teşhisinde kullanılacak örneklerin sahip olması gereken özellikler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Teşhis anahtarları ve özellikleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Dichotomus key kullanımı ve teknikleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Multiaccsess key ve kullanım teknikleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 Bracket key ve kullanım teknikleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Genel okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Farklı flora eserleri ve bitki teşhisinde kullanma yöntemleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Türkiye florası adlı eserin bitki tanımlamasında kullanımı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
11 Eski flora kitaplarından örnekler verilerek açıklanması Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
12 Bitki örneklerinin teşhisinde kullanılan malzemeler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Teşhis edilmiş örneklerin herbarium örneği haline getirilmesinde izlenecek yollar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
14 Ülkemizde bulunan önemli herbaryumlar ve özellikleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Çukurova Üniversitesi (ADA) herbaryumunda uygulamalı çalışmalar Herbaryum çalışma ortamının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS