Genel Bilgi
Kod | BMM019 |
Ad | Beyin Bilgisayar Arayüzü Tasarımına Giriş |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SAMİ ARICA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Beyin bilgisayar arayüzü sistemini ve tasarımını öğretmek. Bu konuda araştırma yapabilecek bilgi birikimini sağlamak.
Dersin İçeriği
Beyin bilgisayar arayüzü sisteminin genel bileşenleri ve bu sistemde kullanılan sinyal işleme analizi yöntemleri.
Dersin Ön Koşulu
Dersin bir önkoşulu yoktur. Ancak sinyal işleme ve makine öğrenmesi alanlarında bilgi sahibi olunması ders konularının kavranmasına önemli bir katkısı olacaktır.
Kaynaklar
Brain-Computer Interfacing: An Introduction. Rajesh P. N. Rao, Cambridge University Press, 2013.
Notlar
Ek kaynak önerisi yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektroensefalografi (EEG) işaretlerini analiz edebilir. |
ÖÇ02 | Beyin-bilgisayar arayüzü sisteminin bileşenlerini donanımlarını bilir. |
ÖÇ03 | Elektroensefalografi (EEG) işaretlerinden öznitelikler çıkarabilir. |
ÖÇ04 | Makine öğrenmesi yöntemlerini ve sinir ağı yapılarını kullanarak sınıflandırma yapabilir. |
ÖÇ05 | Beyin-bilgisayar arayüzü sistemini bir bütün olarak tasarlayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözüme ulaştırabilme. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, deney tasarlama, yapma ve sonuçları yorumlayabilme | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ile birlikte bilimsel çalışmalar yapma. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş. Beyin bilgisayar arabirimi nedir? | Ders kitabı ve literatür okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Temel Sinirbilim | Ders kitabı ve literatür okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Beyni kaydetme ve uyarma | Ders kitabı ve literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | İşaret işleme | Ders kitabı ve literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | İşaret işleme (devam) | Ders kitabı ve literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Makine öğrenme | Ders kitabı ve literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Makine öğrenme (devam) | Ders kitabı ve literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ders kitabı ve ders notu okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
9 | Sinir ağları | Ders kitabı ve literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Sinir ağları (devam) | Ders kitabı ve literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Bir beyin bilgisayar arabirimi (BCI) sistemi oluşturma | Ders kitabı ve literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | İnvazif BCI lar | Ders kitabı ve literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Yarı-invazif BCI lar | Ders kitabı ve literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Noninvaziv BCI lar | Ders kitabı ve literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Uyaran BCI lar | Ders kitabı ve literatüre okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı ve ders notu okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı ve ders notu okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,32 | ||
AKTS | 6 AKTS |