BMM019 Beyin Bilgisayar Arayüzü Tasarımına Giriş

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BMM019
Ad Beyin Bilgisayar Arayüzü Tasarımına Giriş
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SAMİ ARICA


Dersin Amacı

Beyin bilgisayar arayüzü sistemini ve tasarımını öğretmek. Bu konuda araştırma yapabilecek bilgi birikimini sağlamak.

Dersin İçeriği

Beyin bilgisayar arayüzü sisteminin genel bileşenleri ve bu sistemde kullanılan sinyal işleme analizi yöntemleri.

Dersin Ön Koşulu

Dersin bir önkoşulu yoktur. Ancak sinyal işleme ve makine öğrenmesi alanlarında bilgi sahibi olunması ders konularının kavranmasına önemli bir katkısı olacaktır.

Kaynaklar

Brain-Computer Interfacing: An Introduction. Rajesh P. N. Rao, Cambridge University Press, 2013.

Notlar

Ek kaynak önerisi yoktur.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Elektroensefalografi (EEG) işaretlerini analiz edebilir.
ÖÇ02 Beyin-bilgisayar arayüzü sisteminin bileşenlerini donanımlarını bilir.
ÖÇ03 Elektroensefalografi (EEG) işaretlerinden öznitelikler çıkarabilir.
ÖÇ04 Makine öğrenmesi yöntemlerini ve sinir ağı yapılarını kullanarak sınıflandırma yapabilir.
ÖÇ05 Beyin-bilgisayar arayüzü sistemini bir bütün olarak tasarlayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözüme ulaştırabilme. 5
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme. 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verileri çözümleme, deney tasarlama, yapma ve sonuçları yorumlayabilme 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ile birlikte bilimsel çalışmalar yapma. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş. Beyin bilgisayar arabirimi nedir? Ders kitabı ve literatür okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Temel Sinirbilim Ders kitabı ve literatür okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Beyni kaydetme ve uyarma Ders kitabı ve literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 İşaret işleme Ders kitabı ve literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 İşaret işleme (devam) Ders kitabı ve literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Makine öğrenme Ders kitabı ve literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Makine öğrenme (devam) Ders kitabı ve literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ders kitabı ve ders notu okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
9 Sinir ağları Ders kitabı ve literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Sinir ağları (devam) Ders kitabı ve literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Bir beyin bilgisayar arabirimi (BCI) sistemi oluşturma Ders kitabı ve literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 İnvazif BCI lar Ders kitabı ve literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Yarı-invazif BCI lar Ders kitabı ve literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Noninvaziv BCI lar Ders kitabı ve literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Uyaran BCI lar Ders kitabı ve literatüre okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabı ve ders notu okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabı ve ders notu okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 7 4 28
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 158
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,32
AKTS 6 AKTS