BT0116 Bitkilerde Hastalıklara Moleküler Tepkiler

6 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BT0116
Ad Bitkilerde Hastalıklara Moleküler Tepkiler
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Bekir Bülent ARPACI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, bitki biyoteknolojisinin ilkelerini temel alarak bitkilerin virüs, bakteri ve mantarlarla etkileşimlerinin moleküler temellerine odaklanmaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders bitkilerin virüs, bakteri ve mantarlarla etkileşimlerinin moleküler temelini kapsamaktadır. bitkilerde savunma mekanizmaları, bitki direnç proteinleri, efektör proteinler, sinyal süreçleri, savunmayla ilgili sinyal iletim yolları, konukçu savunma tepkileri, dayanıklılığın kırılması, ve genetik modifikasyonla kontrol önlemleri konularını içerir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

"Punja, Z. K. (2004). Fungal disease resistance in plants: biochemistry, molecular biology, and genetic engineering. Food Products Press. Agrios G.N. (2004) Plant Pathology. 5th Edition. Elsevier.

Notlar

Wani, S. H. (Ed.). (2019). Disease resistance in crop plants: molecular, genetic and genomic perspectives. Springer. Parker, J. (Ed.). (2009). Annual Plant Reviews, Molecular Aspects of Plant Disease Resistance (Vol. 34). John Wiley & Sons. Fraser, R. S. (Ed.). (2012). Mechanisms of resistance to plant diseases (Vol. 17). Springer Science & Business Media. Journal articles (to be assigned)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bitkiler ve virüsler, mikroorganizmalar arasındaki etkileşimlerin moleküler temelini anlar
ÖÇ02 Bitkillerin savunma mekanizmalarını anlar
ÖÇ03 Proteinlerin işlevine vurgu yaparak bitkilerin hastalanmasını ve patojenin çopalmasını kavrar
ÖÇ04 Bitkiler ve virüsler, mikroorganizmalar arasındaki etkileşimleri bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hastalık dayanımının genetiği Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
2 Dayanıklılık genleri ve konukçu patojen etkileşimlerinde elisitör sinyallerin algılanması ve iletilmesi Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Tetiklenmiş antimikrobiyal proteinler Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Virüslere karşı dayanımın özel konuları Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sistemik tetiklenen dayanım Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Hastalıkların yayılımını kontrol etmek için transgenik yaklaşımlar Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Patojenle ilişkili moleküler modeller (PAMP) ve PAMP ile tetiklenen bağışıklık Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bitki tanıma reseptörleri (PRR'ler) Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
10 Bitki-patojen etkileşimlerinde lipid sinyalleri Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İndüklenmiş dayanım Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Konak-patojen ilişkilerinde bitki sekonder metabolitlerinin rolü Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Bitki-virüs etkileşimleri: (RNA susturma, RNA susturma viral baskılayıcıları) Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
14 Patogenez ile ilgili proteinler (PRP'ler) Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Hastalıklara karşı bitki savunma tepkileri Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Seçilen metinlerin yanı sıra video ve diğer multimedya öğrenme materyallerinden gerekli okumalar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 153
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,12
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.11.2022 07:23