Genel Bilgi
Kod | BTE009 |
Ad | Biotechnology of Treatment of Food Industry Wastes |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA ÜMİT ÜNAL |
Dersin Amacı / Hedefi
Atıksu artımı ve gıda sanayii atıklarının artılmasını öğretmek
Dersin İçeriği
-Atık suyun doğası, mikroorganizmalar ve kirlilik kontrolü, mikrobiyal oksijen ihtiyacı, gıda endüstrisi atıkları, atık minimizasyonu, atık değerlendirme, atık su arıtma
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Grady, N. F., Biology of wastewater Treatment, Oxford University Press
Notlar
Grady, N. F., Biology of wastewater Treatment, Oxford University Press
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Atık çevre ilişkisini bilir |
ÖÇ02 | Atıkların yapısını bilir |
ÖÇ03 | Atıksu arıtımında mikroorganizmaların rolünü bilir |
ÖÇ04 | Atık minimizasyonu ve değerlerilmesini bilir |
ÖÇ05 | Atıksu arıtma yöntemelerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Atıksuyun yapısı I | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Atıksuyun yapısı II | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Mikroorganizmalar ve kirlilik kontrolü I | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Mikroorganizmalar ve kirlilik kontrolü II | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Mikrobiyel oksiyen ihtiyacı, kimyasal oksijen ihitiyacı I | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Mikrobiyal oksijen ihtiyacı, kimyasal oksijen ihtiyacı II | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Gıda sanayii atık tipleri I | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Gıda sanayii atık tipleri II | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Atık minimizasyonu ve değerlendirilmesi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Temel muamele prosesleri I | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Temel muamele prosesleri II | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Temel muamele prosesleri III | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Aktive edilmiş çamur prosesi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Anaerobik arıtma | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları I | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları II | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |