Genel Bilgi
Kod | BTE007 |
Ad | Biomarkers in Ruminant Nutrition |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. UĞUR SERBESTER |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin temel amacı ruminant beslemede biyomarkerlar aracılığıyla metabolik hastalık riskinin kontrolünü ve azaltılmasını öğretmek ve çiftlik koşullarında uygulayabilmektir.
Dersin İçeriği
Bu dersin kapsamında biyomarkerların tanımı ve kullanım amaçları, süt, kan ve idrarda biyomarkerların belirlenmesi, beslenme ve biyomarkerlar arasındaki etkileşim, metabolik hastalıklar ve biyomarkerlar arasındaki ilişkiler ele alınacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersi alacak öğrencilerin öncelikle lisans döneminde genel hayvan besleme ve ruminant besleme derslerini alması ya da dersin hocası ile önceden konuşarak onayını alması gerekmektedir.
Kaynaklar
Dukes’ Physiology of Domestic Animals, Cornell University Press.
Notlar
Smiley RA, LaSharr TN, Abernathy HN, Shakeri YN, Levine RL, Rankins ST, Jakopak RP, Rafferty RT, Kolek JT, Wagler BL, Dwinnell SPH, Robinson TJ, Randall JE, Kaiser RC, Thonhoff M, Scurlock B, Fieseler T, Fralick GL, Monteith KL. Biomarkers of Animal Nutrition: From Seasonal to Lifetime Indicators of Environmental Conditions. Life. 2022; 12(3):375.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci(ler) biyomarkerların tanımı ve amacı öğrenir |
ÖÇ02 | Öğrenci(ler) biyolojik sıvılarda biyomarkerların tayin yöntemleri ve biyomarker değerlerinin yorumlanması, |
ÖÇ03 | Öğrenci(ler) beslenme ve biyomarkerlar arasındaki etkileşim, metabolik hastalıklar ve biyomarkerlar arasındaki ilişkiler hakkında bilgiler edinecektir. |
ÖÇ04 | Öğrenciler uygulanan besleme sisteminin biyomarkerlarla izlenmesini önlenecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ruminant ürünlerinin insan beslenmesindeki önemi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ruminantlar değerlendirmede biyomarkerlar | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Biyomarkerlar ve kullanım amaçlarının tanımlanması | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Biyomarkerları tesbit yöntemleri | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İnek sütlerinde biyomarkerlar ve yorumlanması | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Koyun ve keçi sütlerinde biyomarkerlar ve yorumlanmaları | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ruminantların kan ve idrarlarında biyomarkerlar ve yorumlanmaları | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Besleme ve biyomarker etkileşimi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Karaciğer ve bağışıklık sistemi fonksiyonlarının biyomarkerlar tarafından kontrol edilmesi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sığırlarda metabolik hastalıklar ve biyomarkerlar arasındaki etkileşim | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Koyun ve keçilerde metabolik hastalıklar ve biyomarkerlar arasındaki etkileşim | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Çiftlik koşullarında kullanılabilecek hızlı biyomarker testlerinin geliştirilmesi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sığır üretiminde biyomarker değerlerinin ortaya konması | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Küçük ruminantlarda normal biyomarker değerlerinin ortaya konması | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |