ÇM542 Suyun Yeniden Kullanımında Toksik Bileşenlerin Sosyal, Ekonomik ve Sağlık Etkileri

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ÇM542
Ad Suyun Yeniden Kullanımında Toksik Bileşenlerin Sosyal, Ekonomik ve Sağlık Etkileri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi DEMET KALAT


Dersin Amacı

Suyun yeniden kullanım amaçlarına göre arıtma yöntemleri ve toksik bileşenlerin arıtılması ve sosyal ve ekonomik etkilerinin risk analizi yaparak sağlık etkilerinin analiz edilip yorumlanabilmesi.

Dersin İçeriği

Suyun yeniden kullanım alanları için atıksu bileşimlerinin hangi kirleticilerin hangi yöntemlerle giderilmesi. Kullanım alanlarında risk analizlerinin hesaplanarak uygulanabilir projelerde kirleticilerin takip edilmesi.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Wastewater Engineering, Treatment and Reuse Metcalf Eddy

Notlar

Makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Suyun yeniden kullanım alanlarının öğrenilmesi. Bu kullanım alanlarında hangi düzeyde arıtma gereği ihtiyacı. Giderilemeyen kirliliklerin arasında toksik bileşenler için risk analizi hesabını öğrenmek
ÖÇ02 Risk analizi yaparak sağlık etkileri ve sosyal etkileri öğrenir. Ekonomik olarak etkilerini öğrenir.
ÖÇ03 Suyun yeniden kullanım alanlarının toplum ve insan sağlığı açısından ve toplum kabulünün anlamlarını öğrenir.
ÖÇ04 Suyun yeniden kullanım konuları ile ilgili makaleleri okuyup yorumlayabilmeyi öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Atıksu ve çeşitleri nelerdir. notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Atıksuyun iyileştirilmesi ve yaniden kullanımı notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Halk Sağlığı ve çevre notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Toksik bileşenler ve karşılaşılan durumlar notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Toksik bileşenler için risk analiz hesaplama notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Su iyileştirme için kullanılan teknolojiler notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 ara sınav sınava girme Ölçme Yöntemleri:
Ödev
8 İyileştirilmiş suyun depolanması notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
9 İyileştirilmiş suyun depolanmasında risk analizi hesabı notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 İyileştirilmiş suyun tarımsal ve bahce sulamada kullanımı notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Tarımsal kullanımda risk analizi notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 tarımsal yeniden su kullanımında toprakta biriken toksik bileşenler notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 endüstiyel yeniden su kullanımı notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 yeraltında depolamada toksik, ekonomik etkiler notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Planlı olarak direkiçme suyunda kullanımı, toksik etkiler ve risk analizi notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Dolaylı içme ve kullanma suyu olarak iyileştirilmiş suyun kullanımı notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
17 Yarıyıl sonu sınavı sınava katılma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS