ÇM539 Kirleticilerin Çevredeki Taşınımı ve Akıbeti

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ÇM539
Ad Kirleticilerin Çevredeki Taşınımı ve Akıbeti
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BEHZAT BALCI


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, çevre kirletici maddelerin türleri, özellikleri, çevredeki davranışları, transformasyonları, taşınım mekanizmaları kirleticilerin çevredeki akibeti hakkında bakış açısı kazandırmaktır

Dersin İçeriği

çevre kirleticilerinin tipleri, etkileri, çevreye salınımı, çevresel ortamda akibeti,

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar

internet kaynak


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci kirletici kaynakları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Öğrenci kirletici tipleri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Öğrenci, kirleticilerin taşınması hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 Öğrenci, kirleticilerin dönüşümü hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ05 Öğrenci, kirleticilerin akıbeti hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kirleticilerin türleri ve özellikleri literatür taraması sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 kirleticilerin akıbetine etki eden faktörler literatür taraması sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Abiyotik ve biyotik transformasyon mekanizmaları literatür taraması sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Taşınım mekanizmaları literatür taraması sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 pestisitlerin akibeti literatür taraması sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 farmasötiklerin akıbeti literatür taraması sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 polisiklik aromatik hidrokarbonların akıbeti literatür taraması sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav sınav soruları hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 azot kirleticilerinin akıbeti literatür taraması sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 mikroplastiklerin akıbeti literatür taraması sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme
11 dezenfeksiyon yan ürünlerinin akıbeti literatür taraması sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 hava kirleticilerinin taşınımı literatür taraması sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 öğrenci sunumları 1 sunum hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 öğrenci sunumları2 sunum hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 öğrenci sunumları3 sunum hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 final sınav sunum Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 final sınav ödev Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 11:49