Genel Bilgi
Kod | ÇM539 |
Ad | Kirleticilerin Çevredeki Taşınımı ve Akıbeti |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BEHZAT BALCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, çevre kirletici maddelerin türleri, özellikleri, çevredeki davranışları, transformasyonları, taşınım mekanizmaları kirleticilerin çevredeki akibeti hakkında bakış açısı kazandırmaktır
Dersin İçeriği
çevre kirleticilerinin tipleri, etkileri, çevreye salınımı, çevresel ortamda akibeti,
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
internet kaynak
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci kirletici kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Öğrenci kirletici tipleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Öğrenci, kirleticilerin taşınması hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Öğrenci, kirleticilerin dönüşümü hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Öğrenci, kirleticilerin akıbeti hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kirleticilerin türleri ve özellikleri | literatür taraması sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | kirleticilerin akıbetine etki eden faktörler | literatür taraması sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Abiyotik ve biyotik transformasyon mekanizmaları | literatür taraması sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Taşınım mekanizmaları | literatür taraması sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | pestisitlerin akibeti | literatür taraması sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | farmasötiklerin akıbeti | literatür taraması sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | polisiklik aromatik hidrokarbonların akıbeti | literatür taraması sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | sınav soruları hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | azot kirleticilerinin akıbeti | literatür taraması sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | mikroplastiklerin akıbeti | literatür taraması sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
11 | dezenfeksiyon yan ürünlerinin akıbeti | literatür taraması sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | hava kirleticilerinin taşınımı | literatür taraması sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | öğrenci sunumları 1 | sunum hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | öğrenci sunumları2 | sunum hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | öğrenci sunumları3 | sunum hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | final sınav | sunum | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | final sınav | ödev | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |