ÇM535 Çevre Biyoteknolojisinin Esasları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ÇM535
Ad Çevre Biyoteknolojisinin Esasları
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OLCAYTO KESKİNKAN


Dersin Amacı

Öğrencilere çevre mühendisliği araştırma ve inceleme alanındaki Çevre Biyoteknolojisi konularında lisans düzeyinde bilgi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Biyoteknoloji ve Çevre Biyoteknolojisini anlamak, Organik maddenin formları, Biyokinetik parametreler, Mikroorganizmaların karbon ve enerji kaynakları, Hücre içine besin maddelerinin alınması ve sindirilmesi, Metabolizmayı etkileyen faktörler, Mikrobiyal kültür yapmanın temel prensipleri, Kültürü etkileyen faktörler, Mikrobiyal büyümenin matematiği, Sürekli akışlı ve kesikli kültürlerin işleme prensipleri, Aktif çamur sistemlerinde kütle dengesi, Arıtma tesisindeki proses dizaynı, Aktif çamur sistemlerindeki problemler ve çözümleri, Ksenobiyotik ve toksik maddelerin arıtma tesisindeki kaderi, Yağların proteinlerin ve karbohidratların katabolizması, Endüstriyel atıksularda KOİ bileşenlerinin belirlenmesi ve biyolojik bozunmanın test edilmesi, Fotosentetik prosesler ve çevre mühendisliği.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

İnternet ve makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biyoteknolojiyi ve Çevre Biyoteknolojisini anlar, Organik maddenin formlarını bilir.
ÖÇ02 Biyokinetik parametreleri anlatabilir, Mikroorganizmaların karbon ve enerji kaynaklarını açıklayabilir.
ÖÇ03 Hücre içine besin maddelerinin alınması ve sindirilmesini anlar.
ÖÇ04 Metabolizmayı etkileyen faktörleri bilir.
ÖÇ05 Mikrobiyal kültür yapmanın temel prensiplerini ve kültürü etkileyen faktörleri anlatabilir.
ÖÇ06 Mikrobiyal büyümenin matematiğini açıklayabilir.
ÖÇ07 Sürekli akışlı ve kesikli kültürlerin işleme prensiplerini anlar.
ÖÇ08 Aktif çamur sistemlerinde kütle dengesini bilir.
ÖÇ09 Arıtma tesisindeki proses dizaynını anlatabilir.
ÖÇ10 Aktif çamur sistemlerindeki problemler ve çözümleri açıklayabilir.
ÖÇ11 Ksenobiyotik ve toksik maddelerin arıtma tesisindeki kaderini anlatabilir.
ÖÇ12 Fotosentetik prosesler ve çevre mühendisliğini bilir.
ÖÇ13 Yağların proteinlerin ve karbohidratların katabolizmasını anlar.
ÖÇ14 Endüstriyel atıksularda KOİ bileşenlerinin belirlenmesi ve biyolojik bozunmanın test edilmesini anlatabilir.
ÖÇ15 Genetiği değiştirilmiş organizmalar ve Çevre Mühendisliğini yorumlayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Biyoteknoloji ve Çevre Biyoteknolojisi, Organik maddenin formları. Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
2 Biyokinetik parametreler, Mikroorganizmaların karbon ve enerji kaynakları. Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
3 Hücre içine besin maddelerinin alınması ve sindirilmesi. Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Metabolizmayı etkileyen faktörler. Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Mikrobiyal kültür yapmanın temel prensipleri ve kültürü etkileyen faktörler. Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Mikrobiyal büyümenin matematiği. Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
7 Sürekli akışlı ve kesikli kültürlerin işleme prensipler. Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav 8.haftaya kadar işlenen Konularla ilgili önerilen bilimsel kaynaklardan çıkarılan özetlerin okunarak genel tekrar yapılması Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
9 Arıtma tesisindeki proses dizaynı. Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
10 Aktif çamur sistemlerindeki problemler ve çözümleri. Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Ksenobiyotik ve toksik maddelerin arıtma tesisindeki kaderi. Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Fotosentetik prosesler ve çevre mühendisliği. Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
13 Yağların proteinlerin ve karbohidratların katabolizması. Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
14 Endüstriyel atıksularda KOİ bileşenlerinin belirlenmesi ve biyolojik bozunmanın test edilmesi. Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genetiği değiştirilmiş organizmalar ve Çevre Mühendisliği Konuyla ilgili önerilen bilimsel kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları 16.haftaya kadar işlenen Konularla ilgili önerilen bilimsel kaynaklardan çıkarılan özetlerin okunarak genel tekrar yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları 16.haftaya kadar işlenen Konularla ilgili önerilen bilimsel kaynaklardan çıkarılan özetlerin okunarak genel tekrar yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS