Genel Bilgi
Kod | EE648 |
Ad | Low-Voltage Analog Integrated Circuit Design |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MURAT AKSOY |
Dersin Amacı / Hedefi
Düşük güç tüketimi ve düşük gerilimlerde çalışabilen analog tümleşik yapıların tasarımı
Dersin İçeriği
MOSFET'ler ve BJT'ler için düşük voltaj sınırlamaları, Besleme gerilimi arasında yükseltme için çözümler, Kararlılık sorunları, Sabit gm li besleme gerilimi arasında giriş katları, Besleme gerilimi arasında çıkış katları, Düşük voltajlı çok kademeli işlemsel kuvvetlendiricilerin kompanzasyonu, Diğer düşük voltajlı analog yapı blokları ve teknikleri, Düşük voltajlı akım aynaları, Düşük voltajlı analog çarpıcılar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
LOW-VOLTAGE LOW-POWER CMOS CURRENT CONVEYORS, Giuseppe Ferri & Nicola C. Guerrin
Notlar
OW-VOLTAGE LOW-POWER CMOS CURRENT CONVEYORS, Giuseppe Ferri & Nicola C. Guerrin
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | MOSFET'ler ve BJT'ler için düşük voltaj sınırlamaları |
ÖÇ02 | Besleme gerilimi arasında yükseltme için çözümler |
ÖÇ03 | Transistör kararlılık sorunları |
ÖÇ04 | Sabit gm li besleme gerilimi arasında giriş katları |
ÖÇ05 | Besleme gerilimi arasında çıkış katları |
ÖÇ06 | Düşük voltajlı çok kademeli işlemsel kuvvetlendiricilerin kompanzasyonu |
ÖÇ07 | Diğer düşük voltajlı analog yapı blokları ve teknikleri |
ÖÇ08 | Düşük voltajlı akım aynaları |
ÖÇ09 | Düşük voltajlı analog çarpıcılar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini yüksek lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme, literatürü kritik şekilde analiz edebilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme, benzer etkileşimler önerebilme | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak ve benzer bir metni yazabilecek düzeyde İngilizce'ye ve ilgili İngilizce jargona hakim olma | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanıyla veya yakın alanlarla ilgili ders planlayabilme ve ders verebilme. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademisyenliğin, gerek eğitim-öğretim gerekse araştırma yönlerinin gerektirdiği etik değerleri benimseme | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirebilme | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | BJT'ler için düşük voltaj sınırlamaları | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | MOSFET'ler için düşük voltaj sınırlamaları | Önceki derskonusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | MOSFET'ler için düşük voltaj sınırlamaları | Önceki derskonusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Besleme gerilimi arasında yükseltme | Önceki derskonusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kararlılık sorunları | Önceki derskonusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sabit gm li besleme gerilimi arasında giriş katları | Önceki derskonusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Besleme gerilimi arasında çıkış katları | Önceki derskonusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Düşük voltajlı çok kademeli işlemsel kuvvetlendiricilerin kompanzasyonu | Önceki derskonusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Diğer düşük voltajlı analog yapı blokları ve teknikleri | Önceki derskonusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Düşük voltajlı akım aynaları | Önceki derskonusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Düşük voltajlı analog çarpıcılar | Önceki derskonusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Düşük voltajlı çalışma için akım modlu teknikler | Önceki derskonusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Diğer düşük voltaj tasarım teknikleri | Önceki derskonusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Konu tekrarı | Önceki derskonusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarı yıl sonu sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarı yıl sonu sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |