Genel Bilgi
Kod | EE679 |
Ad | Current Mode Circuits |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MURAT AKSOY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Düşük güç tüketimi ve düşük gerilimlerde çalışabilen akım modlu yapıların tasarımı
Dersin İçeriği
Akım Mod Yaklaşımı, İkinci Nesil Akım Konveyörü (CCII), CCII Topolojileri Tasarımı, CCII Düşük Gerilimli Düşük Güç (DGDG) Tasarımı ve Özellikleri, DGDG CCII Temel Bina Bloku, DGDG CCII Uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
LOW-VOLTAGE LOW-POWER CMOS CURRENT CONVEYORS, Giuseppe Ferri & Nicola C. Guerrin
Notlar
LOW-VOLTAGE LOW-POWER CMOS CURRENT CONVEYORS, Giuseppe Ferri & Nicola C. Guerrin
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tasarımda akım modu yaklaşımı |
ÖÇ02 | İkinci Nesil Akım Konveyörü (CCII) |
ÖÇ03 | CCII TopolojileriTasarımı |
ÖÇ04 | CCII Düşük Gerilimli Düşük Güç (DGDG)Tasarımıve Özellikleri |
ÖÇ05 | DGDG CCII Temel Bina Bloku |
ÖÇ06 | DGDG CCII Uygulamaları |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Akım taşıcıların temelleri | yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Benzetim, Problem Çözme |
2 | Akım taşıcıların temelleri | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İkinci kuşak akım taşıyıcıların(CCII) özellikleri | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | CCII nin ideal ve gerçek karakteristiği ve eşdeğer modeli | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | CCII topolojileri: devre şemaları ve elektriksel karakteristikleri | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | CCII topolojileri: devre şemaları ve elektriksel karakteristikleri | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Konu tekrarı | Ara sınav için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Düşük gerilim(LV) düşük güç(LP) CCII tasarımı ve karakteristiği | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Düşük gerilim(LV) düşük güç(LP) CCII tasarımı ve karakteristiği | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | LV LP CCII temel yapı blokların gelişimi, LV LP CCII uygulamaları | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | LV LP CCII uygulamaları | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | LV LP CCII uygulamaları | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | LV LP CCII uygulamaları | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Konu tekrarı | Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |