EE679 Current Mode Circuits

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EE679
Ad Current Mode Circuits
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MURAT AKSOY


Dersin Amacı

Düşük güç tüketimi ve düşük gerilimlerde çalışabilen akım modlu yapıların tasarımı

Dersin İçeriği

Akım Mod Yaklaşımı, İkinci Nesil Akım Konveyörü (CCII), CCII Topolojileri Tasarımı, CCII Düşük Gerilimli Düşük Güç (DGDG) Tasarımı ve Özellikleri, DGDG CCII Temel Bina Bloku, DGDG CCII Uygulamaları

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

LOW-VOLTAGE LOW-POWER CMOS CURRENT CONVEYORS, Giuseppe Ferri & Nicola C. Guerrin

Notlar

LOW-VOLTAGE LOW-POWER CMOS CURRENT CONVEYORS, Giuseppe Ferri & Nicola C. Guerrin


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tasarımda akım modu yaklaşımı
ÖÇ02 İkinci Nesil Akım Konveyörü (CCII)
ÖÇ03 CCII TopolojileriTasarımı
ÖÇ04 CCII Düşük Gerilimli Düşük Güç (DGDG)Tasarımıve Özellikleri
ÖÇ05 DGDG CCII Temel Bina Bloku
ÖÇ06 DGDG CCII Uygulamaları


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Akım taşıcıların temelleri yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Benzetim, Problem Çözme
2 Akım taşıcıların temelleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 İkinci kuşak akım taşıyıcıların(CCII) özellikleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 CCII nin ideal ve gerçek karakteristiği ve eşdeğer modeli Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 CCII topolojileri: devre şemaları ve elektriksel karakteristikleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 CCII topolojileri: devre şemaları ve elektriksel karakteristikleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Konu tekrarı Ara sınav için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ara sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Düşük gerilim(LV) düşük güç(LP) CCII tasarımı ve karakteristiği Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Düşük gerilim(LV) düşük güç(LP) CCII tasarımı ve karakteristiği Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 LV LP CCII temel yapı blokların gelişimi, LV LP CCII uygulamaları Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 LV LP CCII uygulamaları Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 LV LP CCII uygulamaları Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 LV LP CCII uygulamaları Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Konu tekrarı Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sınavı için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sınavı için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS