EE601 Computer Graphics Fundamentals

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EE601
Ad Computer Graphics Fundamentals
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ULUS ÇEVİK


Dersin Amacı

Bilgisayar grafiğinin temellerinin tanıtılması. İleri uygulamalar için zemin hazırlanması.

Dersin İçeriği

Bilgisayar grafiği için yazılım ve donanım algoritmaları. Tarama çevrimi. 2 ve 3 boyutlu transformasyonlar, nesne hiyerarşisi. Görünmez yüzeylerin eliminasyonu, kırpma ve hata düzeltme.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Computer Graphics, Principles and Practice. Third Edition. JOHN F. HUGHES, ANDRIES VAN DAM, MORGAN MCGUIRE, DAVID F. SKLAR, JAMES D. FOLEY, STEVEN K. FEINER, KURT AKELEY.

Notlar

İnternet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu dersi başarı ile tamamlayan bir öğrenci:
ÖÇ02 Temel bilgisayar grafiği terminolojisini kullanır,
ÖÇ03 Bilgisayar grafiklerinin gelişimini bilir,
ÖÇ04 Bilgisayar ekranında temel grafik objelerini (doğru parçası, çember, düzlem, vb.) görüntüler,
ÖÇ05 2 ve 3 Boyutlu transformasyonları grafik objelerine uygular,
ÖÇ06 2 ve 3 Boyutlu perspektif transformasyonları grafik objelerine uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilgisayar Grafiklerinin gelişimi Gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Donanımsal ve yazılımsal algoritmalar Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Tasarımdan ekrana dönüşüm Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Tel çerçeve çizimi Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 2 Boyutlu transformasyonlar Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 3 Boyutlu transformasyonlar Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 3 Boyutlu transformasyonlar, devam Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Önceki konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Objelerin görüntülenmesinde öncelik Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Görünmeyen bölgelerin eliminasyonu Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Kırpma algoritmaları Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Bozunmaların tamiri Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Perspektif transformasyon Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Öğrenilen konuların uygulandığı yazılım Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Öğrenilen konuların uygulandığı yazılım, devam Önceki konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS