EE562 Analog to Digital Conversion

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EE562
Ad Analog to Digital Conversion
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MURAT AKSOY


Dersin Amacı

Veri toplama sistemlerinin temellerini anlamak, dönüştürücülerin özelliklerini anlamak, sensörlerin sınırlarını ve karakteristiğini anlamak. D/A ve A/D dönüştürücülerin mimarisini anlamak

Dersin İçeriği

Veri toplama sistemlerinin temelleri, dönüştürücülerin özellikleri, sensörler, sinyal iyileştirme, veri toplama sistemi donanımı, sayısal dan analoga dönüştürücüler, analogtan sayısala dönüştürücüler, aktif ve pasif destek elemanları, mikrokontrolcü ile düşük fiyatlı analog tan sayısala dönüşüm teknikleri, Tekli ve çoklu eğim A/D dönüşüm teknikleri, ardışık yaklaşıklama A/D dönüştürücüler, Flaş A/D dönüştürücüler, Delta-Sigma A/D dönüştürücüler, Sistem hata analizi ve kontrol

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Analog to Digital Conversion, Kevin M. Daugherty

Notlar

Analog to Digital Conversion, Kevin M. Daugherty


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Veri toplama sisteminin temellerini anlamak
ÖÇ02 Dönüştürücülerin özelliklerini anlamak
ÖÇ03 Sensörlerin karakteristiğini ve sınırlandırmalarını anlamak
ÖÇ04 D/A dönüştürücülerin mimarisini anlamak
ÖÇ05 A/D dönüştürücülerin mimarisini anlamak


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Veri toplama sistemlerinin temelleri Yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim
2 Dönüştürücülerin özellikleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim
3 Sensörler Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Sinyal iyileştirme Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
5 Veri toplama sistem donanımı Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 sayısal-analog dönüştürücüler Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Genel konu tekrarı Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ders konularının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Aktif ve pasif destek elemanları Ders konularının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Mikrodenetleyicili düşük fiyatlı analog-sayısal dönüşüm teknikleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Tek ve çoklu eğimli analog-sayısal dönüşüm teknikleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Ardışık yaklaşıklama A/D dönüştürücüler Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Flash analog-sayısal dönüştürücüler Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Delta-sigma A/D dönüştürücüler Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel konu tekrarı Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders konularının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders konularının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS