EE0011 Fiber Optik& Optik İletişim

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EE0011
Ad Fiber Optik& Optik İletişim
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NİSA NACAR ÇIKAN


Dersin Amacı

Fiber Optik sistemler hakkında bilgi sahibi olmak, bir fiber hattı tasarlayarak artı ve eksilerini analiz etmek.

Dersin İçeriği

Elektromanyetik teori özeti, Optik vericiler, Dijital modülasyon teknikleri, Optik alıcılar, Adım indeksli fiberler, Optik fiberlerde modlar, Modların dikliği, Gradyan indeksli fiberler, Dağılım, Fiber optic cihazlar, Kuplörler, Anahtarlar, Doğrusal olmayan etkiler,Tutarlılık, Optik kaynaklar, DFB lazerler, Dedektörler, Detektörlerde oluşan gürültü, Harici modülatörler, Optik yükselteçler, Optik çoğullama teknikleri, BER belirlenmesi, Göz diyagramları

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notu

Notlar

Optik Fiber İletişim, Gerd Keiser


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Optik iletişim konusunda bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Fiber optik bir hat tasarımı yapmayı öğrenir.
ÖÇ03 Teoride elde ettiği sonuçları, farklı simülasyon programları kullanarak doğrulayabilir.
ÖÇ04 Fiber optik hat tasarımda kullanılan devre elemanlarını öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Fiber optik iletişim için motivasyon, Optik İletişime Genel Bakış Derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Optik vericiler, Optik kaynaklar Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Genlik modülasyonu, Lazer diyotları Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sinyaller ve gösterimler Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Dijital modülasyon Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
6 Optik alıcılar Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma
7 Optik modülatörler Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Fiberde dispersiyon,Fiberde zayıflama Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
10 Optik fiberdeki modlar Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Optik sistem tasarımı Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
12 Optik yükselteçler Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 BER ve OOK sistemleri, Göz diyagramları Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım
14 Modülasyon teknikleri, Dedektörler, Fotodiyotlar Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Fiber sistem tasarımının gözden geçirilmesi Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS