EE005 Modelling and Control of Power Electronic Converters

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EE005
Ad Modelling and Control of Power Electronic Converters
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ADNAN TAN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, - Güç elektroniği elemanlarının temel modelleme yaklaşımlarının öğrenilmesi, - Güç elektroniği dönüştürücülerinin doğrusal kontrol stratejilerinin öğrenilmesi, - Güç elektroniği modelleme ve simülasyon araçlarının kullanılmasının öğrenilmesidir.

Dersin İçeriği

Güç elektroniği elemanlarının, anahtar, ortalama ve detaylı modelleri, güç elektroniği dönüştürücülerinin doğrusal modellememe ve kontrol yöntemleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Power Electronic Converters Modeling and Control with Case Studies, Seddik Bacha, Iulian Munteanu, Antoneta Iuliana Bratcu, Springer, 2014

Notlar

Power Electronics Handbook, Muhammad H. Rashid, 2018


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Güç elektroniği elemanlarının modelleme yaklaşımlarını öğrenir
ÖÇ02 Güç elektroniği dönüştürücülerinin doğrusal kontrol algoritmaları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ03 Güç elektroniği modelleme ve simülasyon araçlarının ileri seviye kullanımını öğrenir
ÖÇ04 Güç elektroniği dönüştürücülerinin ve kontrolcülerinin bilgisayar destekli simülasyon programları yardımıyla modelleyebilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Güç elektroniği dönüştürücülerinin modellenmesine giriş Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Anahtar modeli Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Klasik Ortalama Model Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Genelleştirilmiş Ortalama Model Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Güç elektroniği dönüştürücülerinin genel kontrol prensipleri Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Güç elektroniği elemanlarının anahtar ve ortalama model karakteristiğinin incelenmesi Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
7 Temel güç elektroniği devrelerinin anahtar model ve ortalama model yaklaşımları ile modellenmesi Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınavlar Arasınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Güç elektroniği dönüştürücülerinin genel kontrol prensipleri Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 DC-DC dönüştürücülerinin linear kontrol yaklaşımı Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 AC-DC dönüştürücülerinin(Doğrultucuların) linear kontrol yaklaşımı Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 DC-AC dönüştürücülerin (Eviricilerin) linear kontrol yaklaşımı Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 DC-DC dönüştürücülerin ve kontrol sistemlerinin modellenmesi Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
14 AC-DC dönüştürücülerin (Doğrultucların) ve kontrol sistemlerinin modellenmesi Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
15 DC-AC dönüştürücülerin (Eviricilerin) ve kontrol sistemlerinin modellenmesi Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavı hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavı hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS