Genel Bilgi
Kod | FK617 |
Ad | Isı ve Kütle Transferi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET KARAKILÇIK |
Dersin Amacı / Hedefi
Termal enerji sistemlerinde, ısı ve kütle transferinin belirlenmesi, ve kararlı durumlar için bir ve iki boyutlu ısı transferi analizlerini yapmaktır.
Dersin İçeriği
Konveksiyonla ısı transferi, iletimle ısı transferi, radyasyon, kararlı durumda bir boyutlu iletim, kararlı durumda iki boyutlu iletim, süreksiz iletim, tuzlu su eğiminin kararlılığı, güneş havuzlarında difüzyon, tuzlu suyun ısıl davranışı, dış akış, iç akış, serbest konveksiyon, ısı değiştiriciler, radyasyon: yüzeyler arasında radyasyon alışverişi, difüzyonla kütle transferi, güneş havuzlarında ısı alma sistemleri, sıvı tabakalar arasından ısı akışı, güneş havuzlarında ısı dağılımı ve ısıl enerji denklemleri.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Isı ve kütle transferi, Tuncay Yılmaz
Notlar
Konu ile ilgili ders kitapları, ders notları, makaleler, internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Konveksiyonla ısı transferi tanmlar |
ÖÇ02 | İletimle ısı transferinin analizini yapar |
ÖÇ03 | Radyasyonu, radyasyon çeşitlerini ve özelliklerini açıklar |
ÖÇ04 | Kararlı durumda bir boyutlu iletim denklemini yazar |
ÖÇ05 | Süreksiz iletimi ve özelliklerini tanımlar |
ÖÇ06 | Tuzlu su gradyentinin kararlılığını tanımlar. |
ÖÇ07 | Güneş havuzlarında difüzyon tanıımlar |
ÖÇ08 | Tuzlu suyun ısıl davranışı açıklar ve dış akış, iç akış, serbest konveksiyonu tanımlar |
ÖÇ09 | Isı değiştiricilerde ısı transferini hesaplar |
ÖÇ10 | Yüzeyler arasında radyasyon alışverişini tanımlar |
ÖÇ11 | Difüzyonla kütle transferini tanımlar |
ÖÇ12 | Güneş havuzlarında ısı alma sistemlerini açıklar |
ÖÇ13 | Sıvı tabakalar arasında ısı akışını tanımlar |
ÖÇ14 | Güneş havuzlarında ısı dağılımı ve ısıl enerji denklemlerini yazar ve çözer |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak araştırma yapabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konveksiyonla ısı transferi, | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
2 | İletimle ısı transferi | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
3 | Radyasyon | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
4 | Kararlı durumda bir boyutlu iletim | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
5 | Kararlı durumda iki boyutlu iletim | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
6 | Süreksiz iletim, tuzlu su eğiminin kararlılığı | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
7 | Güneş havuzlarında difüzyon | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tuzlu suyun ısıl davranışı, dış akış, iç akış, serbest konveksiyon | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Isı değiştiriciler | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Problem Çözme |
11 | Yüzeyler arasında radyasyon alışverişi | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
12 | Difüzyonla kütle transferi | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
13 | Güneş havuzlarında ısı alma sistemleri | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
14 | Sıvı tabakalar arasından ısı akışı | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Güneş havuzlarında ısı dağılımı ve ısıl enerji denklemleri. | İlgili konuların kitaplardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersin genel tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersin genel tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |