GM668 Biyoaktif Gıda Proteinleri ve Peptidleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GM668
Ad Biyoaktif Gıda Proteinleri ve Peptidleri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA ÜMİT ÜNAL


Dersin Amacı

Çeşitli kaynaklardan biyoaktif peptitlerin eldesinde kullanılan yöntemler ve biyoaktif peptitlerin özelliklerini öğretmektir.

Dersin İçeriği

Proteinlerin yapısı, Amino asitler, Proteolitik enzimler, Biyoaktif peptitlerin tanımı ve özellikleri, Çeşitli kaynaklardan elde edilen biyoaktif peptitler

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Bioactive Food Proteins and Peptides: Applications in Human Health, 2012, USA

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Proteinlerin yapısını öğrenir
ÖÇ02 Biyoaktif peptitlerin eldesinde kullanılan yöntemleri bilir
ÖÇ03 Biyoaktif peptitlerin elde edildiği kaynakları bilir
ÖÇ04 Biyoaktif peptitlerin sağlık üzerine etkilerini bilir
ÖÇ05 Biyoaktif peptit eldesinde kullanılan proteazları bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendisliği alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve Gıda Mühendisliği alanlarına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kullanabilir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uzmanlaştığı alana yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir, özgün bir konuyu araştırabilir, kavrayabilir, tasarlayabilir, uyarlayabilir ve uygulayabilir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Gıda Mühendisliği alanında uzman kişiler ile tartışmalarında, özgün görüşlerini savunur ve Gıda Mühendisliğinde uzmanlaştığı alandaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda Mühendisliği alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda Mühendisliği alanlarında karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda Mühendisliği ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Proteinlerin kimyasal yapısı, peptit bağı I Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Proteinlerin kimyasal yapıs ve peptit bağı II Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Amino asitler I Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Amino asitler II Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Biyoaktif peptit eldesinde kullanılan yöntemler proteolitik enzimler I Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Biyoaktif peptit eldesinde kullanılan yöntemler proteolitik enzimler II Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Biyoaktif peptit eldesinde kullanılan yöntemler protelitik enzimler Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Deniz ürünlerinden elde edilen biyoaktif peptitler I Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Deniz ürünlerinden elde edilen biyoaktif peptitler II Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Süt ürünlerinden elde edilen biyoaktif peptitler I Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Süt ürünlerinden elde edilen biyoaktif peptitler II Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Tahıllardan elde edilen biyoaktif peptitler I Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Tahıllardan elde edilen biyoaktif peptitler II Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Tahıllardan elde edilen biyoaktif peptitler III Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları I Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları II Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 23 23
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS