GM657 Meyve ve Sebzelere Hasat Sonrası Uygulanan İşlemler

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GM657
Ad Meyve ve Sebzelere Hasat Sonrası Uygulanan İşlemler
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ASİYE AKYILDIZ


Dersin Amacı

Öğrencilere meyve ve sebzelerin hasat sonrası depolama süresini uzatmak ve bozulmaların önlenmesi için bilgi vermektir.

Dersin İçeriği

Ders, meyve ve sebzelerin hasat sonrası biyolojisi, üretim, işleme ve depolama sırasında meyve ve sebze kalitesi özelliklerinde değişiklikler, soğuk depo ve meyve ve sebze kalitesi, 1-MCP, kalsiyum, poliamin ve Isıl uygulamalar, modifiye atmosferde paketlem, aktif paketme, etilen kullanımı, meyve olgunlaşması konularını içerir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Postharvest Technology of Fruits and Vegetables (book)

Notlar

Ders slaytları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci hasat sonrası biyolojisi ve teknolojisini bilir.
ÖÇ02 Öğrenci hasat sonrası 1-MCP, poliamin, ısıl, kalsiyum ve etilen uygulamalarını bilir.
ÖÇ03 Öğrenci meyvenin olgunlaşmasını bilir.
ÖÇ04 Öğrenci modifiye atmosferde paketlemeyi ve aktif paketlemeyi bilir.
ÖÇ05 Öğrenci gelecekte uygulanacak teknolojiler hakkında bilgi sahibi olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendisliği alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve Gıda Mühendisliği alanlarına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kullanabilir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uzmanlaştığı alana yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir, özgün bir konuyu araştırabilir, kavrayabilir, tasarlayabilir, uyarlayabilir ve uygulayabilir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Gıda Mühendisliği alanında uzman kişiler ile tartışmalarında, özgün görüşlerini savunur ve Gıda Mühendisliğinde uzmanlaştığı alandaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda Mühendisliği alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda Mühendisliği alanlarında karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda Mühendisliği ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş ve tarihçe Konu ile ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Hasat sonrası biyolojisi ve teknolojisine genel bakış Konu ile ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Üretim, işleme ve depolama sırasında meyve ve sebze kalitesi özelliklerinde değişiklikler-1 Konu ile ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Üretim, işleme ve depolama sırasında meyve ve sebze kalitesi özelliklerinde değişiklikler-2 Konu ile ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Soğuk depo ve meyve ve sebze kalitesi Konu ile ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Isıl uygulamalar Konu ile ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Kalsiyum uygulamaları Konu ile ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Tüm konu ile ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
9 Poliamin uygulamaları Konu ile ilgili bölümlerin okunması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
10 1-MCP uygulamaları Konu ile ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Modifiye atmosfer paklemede depolama Konu ile ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Aktif paketleme Konu ile ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Geleceği Teknolojileri Konu ile ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Meyve olgunlaşması Konu ile ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Hasat sonrasında etilen kullanımı Konu ile ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okutulan kısımların tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okutulan kısımların tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS