GM0038 Şarap Üretiminde Sorunlar ve Çözümleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GM0038
Ad Şarap Üretiminde Sorunlar ve Çözümleri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TURGUT CABAROĞLU


Dersin Amacı

Bağzumu ve sonrasında, alkol ve malolaktik fermantasyon sırasında karşılaşılan sorunları, bu sorunların nedenini ve çözümlerini öğrenir.

Dersin İçeriği

Bağbozumu ve sonrası sorunlar ve çözümleri; şırada karşılaşılan sorunlar ve iyileştirme; beyaz şarap üretiminde fermantasyon öncesi oksidasyon nasıl önlenir?; kırmızı şarap üretiminde mayşeden renk ve tanen geçişi nasıl yönetilir? Renk sorunu nasıl çözülür? Alkol ve malolaktik fermantasyon sırasında karşılaşılan sorunlar ve çözümleri; berraklaştırma, süzme, stabilizasyon sorunları ve çözümleri, dolum ve depolama; ekipman temizliği ve sanitasyon, mikrobiyal bulaşının önlenmesi; mantar sorunu ve önlemler; bazı önemli kötü kokular nedir, oluşumları nasıl engellenir?

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Christian E. Butzke (Ed.) 2010. Winemaking Problems Solved. s. 398.

Notlar

ders notu ve slaytlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bağbozumu ve sonrası sorunlar ve çözümleri; şırada karşılaşılan sorunlar ve iyileştirme; beyaz şarap üretiminde fermantasyon öncesi oksidasyonun nasıl önleneceğini öğrenir.
ÖÇ02 kırmızı şarap üretiminde mayşeden renk ve tanen geçişi nasıl yönetilir? Renk sorunu nasıl çözülür?
ÖÇ03 Alkol ve malolaktik fermantasyon sırasında karşılaşılan sorunlar ve çözümleri
ÖÇ04 berraklaştırma, süzme, stabilizasyon sorunları ve çözümleri
ÖÇ05 Eipman temizliği ve sanitasyon, mikrobiyal bulaşının önlenmesi; mantar sorunu ve önlemler; bazı önemli kötü kokular nedir, oluşumları nasıl engellenir?


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendisliği alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve Gıda Mühendisliği alanlarına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kullanabilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uzmanlaştığı alana yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir, özgün bir konuyu araştırabilir, kavrayabilir, tasarlayabilir, uyarlayabilir ve uygulayabilir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Gıda Mühendisliği alanında uzman kişiler ile tartışmalarında, özgün görüşlerini savunur ve Gıda Mühendisliğinde uzmanlaştığı alandaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda Mühendisliği alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda Mühendisliği alanlarında karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda Mühendisliği ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Şaraplık üzümün bileşimi Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Şarap üretiminde üzüm analizi Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Şıranın şarap üretimine hazırlanması Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Alkol fermantasyonu Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Alkol fermantasyonunu etkileyen faktörler Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Şarapta malolaktik fermantasyon Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Malolaktik fermantasyonu etkileyen faktörler Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara sınav Ders notu Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Şarap filtrasyonu Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Şarap şişeleme ve depolama Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Şarabın yıllandırılması Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Şaraphane mikrobiyolojisi Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Şaraphane sanitasyonu Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Şaraplarda görülen hastalıklar Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Şarapta Brettanomyces enfeksiyonu Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yıl sonu sınavları Ders notu Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yıl sonu sınavları Ders notu Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS