DGMS801 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DGMS801
Ad Seminer
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HÜSEYİN ERTEN


Dersin Amacı

Öğrencileri belirli bir konuda literatür araştırması yapabilecek şekilde yönlendirmek; öğrencilerin bu araştırma sonucu derledikleri bilgileri sentezleyebilmelerini, yorumlayabilmelerini, sunabilmelerini ve tartışabilmelerini sağlamak

Dersin İçeriği

Seminer doktora programının zorunlu bir öğesidir. Literatür araştırmasıyla derlenen bilgi ve belgelerin sınıflandırılması, akademik kurallar çerçevesinde yazımı ve etkili bir şekilde sunumunu kapsar

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

İlgili kitap ve bilimsel yayınlar

Notlar

İlgili kitap ve bilimsel yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bir bilimsel çalışma yürütürken önceki bilgi ve birikimlerden yararlanır
ÖÇ02 Çalışmalarını yürütürken takip edeceği etik kurallarının farkındalığını kazanır
ÖÇ03 Belirli bir bilimsel problemin çözümü için gerekli olan bilgileri derleyebilme, analiz edebilme ve yorumlama becerisi kazanır.
ÖÇ04 Literatür araştırması sonucunda elde edilen bilgileri akademik bir makale şekline getirme becerisi kazanır
ÖÇ05 Literatür araştırması sonucunda elde edilen bilgileri bir topluluk karşısında en etkili biçimde sunabilme becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendisliği alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve Gıda Mühendisliği alanlarına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kullanabilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uzmanlaştığı alana yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir, özgün bir konuyu araştırabilir, kavrayabilir, tasarlayabilir, uyarlayabilir ve uygulayabilir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak Gıda Mühendisliği alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Gıda Mühendisliği alanında uzman kişiler ile tartışmalarında, özgün görüşlerini savunur ve Gıda Mühendisliğinde uzmanlaştığı alandaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda Mühendisliği alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda Mühendisliği alanlarında karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda Mühendisliği ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 1 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 2 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 3 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 4 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 5 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 6 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 7 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
9 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 8 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 9 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 10 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 11 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 12 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 13 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 14 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 50 50
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 148
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,92
AKTS 6 AKTS