BYEGM3 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BYEGM3
Ad Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi HAKAN BENLİ


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere bilimsel araştırma yönteminin temellerini, bilimsel araştırmada etik ve yayın etiği konularını öğretmektedir.

Dersin İçeriği

Temel kavram, ilke ve yaklaşımlar. Bilginin kaynağı ve problem çözmenin pratik dayanakları. Bilim. Bilimsel yöntem. Araştırma. Araştırma süreç ve teknikleri. Yöntem. Bulgular ve yorum. Özet, yargı ve öneriler.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Karasar, N. 2016. Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel yayınevi. Türkiye Bilimler Akademisi Bilim Etiği Komitesi. 2002. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları.

Notlar

Ders notları, slaytlar ve ilgili makaleler. Büyüköztürk, Ş. vd. 2016. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel araştırmanın temellerini ve bilginin kaynağı ve problem çözmenin pratik dayanaklarını bilir
ÖÇ02 Bilimin tanımı ve işlevlerini, araştırma yöntembilimini ve niteliklerini bilir
ÖÇ03 Bilimsel yöntemin temel aldığı görüşleri, tanımını, aşamalarını ve niteliklerini bilir
ÖÇ04 Bilimsel araştırmada etik ve yayın etiği konularını bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel kavram, ilke ve yaklaşımlar Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Bilginin kaynağı Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Problem Çözmenin Pratik Dayanakları Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Bilimsel Araştırma Yöntemi Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Bilim’ in Tanımı Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Bilim’ in İşlevleri Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Bilimsel Yöntem Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ders materyalindeki konuları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Araştırma süreç ve teknikleri Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Giriş Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Yöntem Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Bulgular ve yorum Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Özet ve öneriler Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Birinci hafta - Bilimsel araştırmada etik ve yayın etiği I Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 İkinci hafta - Bilimsel araştırmada etik ve yayın etiği II Ders materyalindeki konuları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Final sınavı Ders materyalindeki konuları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Ders materyalindeki konuları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS