Genel Bilgi
Kod | GM677 |
Ad | Temel Süt Ürünleri Üretiminde Anahtar Bilgiler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET GÜVEN |
Dersin Amacı / Hedefi
Peynir,içme sütü , tereyağı gibi klasik süt ürünleri üretiminde uygulanan temel işlemlerde ürün özelliklerini belirleyen parametrelerin bilinmesidir.
Dersin İçeriği
Peynir,içme sütü , tereyağı gibi klasik süt ürünleri üretiminde, kaliteli üretim için gerekli anahtar bilgiler, üretim aşamalarında standardizasyon ve randıman belirleme ile maksimum verimliliğin sağlanması için teorik ve pratik hesaplamalar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Sienkiewicz, T. ve Yetişemiyen A. Temel Süt Ürünleri Üretiminde Anahtar Bilgiler. 2009. Sim Matbaacılık.
Notlar
Üçüncü, M. Süt ve Mamülleri Teknolojisi. 2010. Sidas Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Peynirin bileşimi ve özellikleri üzerine üretim kriterlerinin etklerini bilir |
ÖÇ02 | Tereyağı ve süt yağı bazlı ürünlerin üretimini bilir |
ÖÇ03 | Koyulaştırılmış ve Kurutulmuş süt ürünlerinin üretimini bilir |
ÖÇ04 | Süt protein ürünlerinin üretimini bilir |
ÖÇ05 | Kaliteli üretim için gerekli anahtar bilgiler, üretim aşamalarında standardizasyon ve randıman belirleme ile maksimum verimliliğin sağlanması için teorik ve pratik hesaplamaları bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Süt Ürünleri Üretiminde Anahtar Bilgiler dersine giriş | ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Peynirin bileşimi ve özellikleri üzerine üretim kriterlerinin etkleri | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Maya peyniri üretimi | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Taze peynir üretimi | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Tereyağı üretimi | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Kremanın işlenmesi ve yayıklama | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Sürekli tereyağı üretimi | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | İlgili kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Pastörize içme sütü üretimi | ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | UHT ve sterilize içme sütü üretimi | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Koyulaştırılmış ve kurutulmuş süt ürünleri üretimi | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Koyulaştırılmış ve kurutulmuş süt ürünlerinde kalite kontrol | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Asit ve maya kazein üretimi | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Kazeinat üretimi | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Serum proteini üretimi | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |