Genel Bilgi
Kod | GM630 |
Ad | Süt Ürünlerinin Ambalajlanmaları ve Soğuk Muhafazaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET GÜVEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, soğutma sistemlerini çalışma prensiplerinin bilinmesi, gıdaların ambalajlanmasında kullanılan materyallerin tanınması ve süt ürünlerinin paketlemelerinin ve depolamalarının nasıl yapıldığının bilinmesini sağlamaktır
Dersin İçeriği
Süt ürünlerinin ambalajlanmalarında kullanılan metal, cam, kağıt ve plastik malzemeler ve özellikleri. Süt ve ürünlerinin termal özellikleri, depoların soğutulması, süt ve ürünlerinin soğuk ve donmuş depolanmaları, uygun depolama sıcaklıkları ve süreleri, donmuş süt ürünlerin taşınması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Üçüncü, M. Süt ve Mamülleri Teknolojisi. 2010. Akademik Yayıncılık.
Notlar
Bilir Ormancı, F. S. Süt Hijyeni ve Teknolojisi. 2020. Ankara Nobel Tıp Kitapevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Soğutma sistemlerinin çalışma prensiplerini bilir |
ÖÇ02 | Soğuk hava depolarının dizaynını bilir |
ÖÇ03 | Ambalaj maddelerini tanır |
ÖÇ04 | Süt ürünlerinin paketleme materyallerini bilir |
ÖÇ05 | Süt ürünlerinin uygun depolama koşullarını bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Süt Ürünlerinin Ambalajlanmaları ve Soğuk Muhafazaları dersine giriş | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Süt ürünlerinin ambalajlanmalarının ve depolanmalarının önemi | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Soğutma sistemlerinin çalışma prensipleri | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Soğuk hava depolarının dizaynı | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Süt ürünlerinin ambalajlanmalarında kullanılan materyaller | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Süt ürünlerinin ambalajlanma larında kullanılan materyaller seçilirken dikkat edilmesi gereken hususlar | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Süt ürünlerinin ambalajlanma larında kullanılan materyallerin kullanım süresi | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | İlgili kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çiğ sütün depolanması ve taşınması | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | İçme sütlerinin ambalajlanmaları ve depolanmaları | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Konsantre sütün ve süttozlarının ambalajlanmaları ve depolanmaları | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Fermente süt ürünlerinin ambalajlanmaları ve depolanmaları | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Peynirlerin ambalajlanmaları ve depolanmaları | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Tereyağının ambalajlanmaları ve depolanmaları | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Dondurmaların ambalajlanmaları ve depolanmaları | İlgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |