Genel Bilgi
Kod | GM613 |
Ad | Tahıl Ürünlerinde Analitik Kalite Kontrol |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET SERTAÇ ÖZER |
Dersin Amacı / Hedefi
Laboratuvarda uyulması gereken kuralların, örnek almanın ve hazırlamanın, kullanılacak çözeltileri hazırlamanın, laboratuvar temel alet ve ekipmanları kullanmanın, gıda bileşenlerinin temel analiz yöntemlerinin uygulamalı olarak öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Tahıl Teknolojisi ile ilgili olarak laboratuar ve pilot işletme çalışmaları
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Tahıl ve Ürünleri Analiz Yöntemleri, 1990, Gıda Teknolojisi Derneği Yayınları No:14, Ankara.
Notlar
Ders müfredatı uyarınca öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders materyali (ders notu, slide).
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tahıllar hakkında genel bilgi |
ÖÇ02 | Buğday hakkında genel bilgi |
ÖÇ03 | Buğday analizlerinin yöntem ve prensiplerini bilir. |
ÖÇ04 | Un analizlerinin yöntem ve prensiplerini bilir. |
ÖÇ05 | Ekmek analizlerinin yöntem ve prensiplerini bilir. |
ÖÇ06 | Bisküvi analizlerinin yöntem ve prensiplerini bilir. |
ÖÇ07 | Makarna analizlerinin yöntem ve prensiplerini bilir. |
ÖÇ08 | Kek analizlerinin yöntem ve prensiplerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tahıllardan numune alma yöntemleri | Kitaplar ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Anlatım |
2 | Hektolitre ağırlığı ve bin tane ağırlığı belirlenmesi | Kitaplar ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Anlatım |
3 | Yabancı madde tayini | Kitaplar ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Anlatım |
4 | Nem, kül, serbest asitlik tayini | Kitaplar ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Anlatım |
5 | Gluten analizi | Kitaplar ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Anlatım |
6 | Düşme sayısı analizi | Kitaplar ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Anlatım |
7 | Un üretimi | Kitaplar ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Anlatım |
8 | Ara Sınav | Kitaplar ve ders notları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Farinograf analizi | Kitaplar ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Anlatım |
10 | Ekstensograf analizi | Kitaplar ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Anlatım |
11 | Sedimantasyon analizi | Kitaplar ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Anlatım |
12 | Ekmeklerin değerlendirmeleri 1 | Kitaplar ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | Ekmeklerin değerlendirilmeleri 2 | Kitaplar ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Bisküvi ve yumuşak un ürünlerinde kalite kontrol 1 | Kitaplar ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Bisküvi ve yumuşak un ürünlerinde kalite kontrol 2 | Kitaplar ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |