GM609 Dondurma Teknolojisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GM609
Ad Dondurma Teknolojisi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NURAY GÜZELER


Dersin Amacı

Dondurma miksinin hesaplanması, dondurma miksinin özellikleri, dondurmada hacim artışı, dondurma reçeteleri, dondurmanın duyusal değerlendirmesi, dondurma mikrobiyolojisi ve dondurma işletmelerinde temizlik ve sanitasyonu öğrenmek.

Dersin İçeriği

Dondurma miksinin hesaplanması, dondurma miksinin özellikleri, dondurmada hacim artışı, dondurma reçeteleri, dondurmanın duyusal değerlendirmesi, dondurma mikrobiyolojisi ve dondurma işletmelerinde temizlik ve sanitasyon.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ünal, G., Karagözlü, C. ve Akalın, S. Dondurma Teknolojisi. 2019. Ege Üniversitesi Yayınları.

Notlar

Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders materyali.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dondurma miksi hesaplamayı bilir.
ÖÇ02 Farklı dondurma reçetelerini bilir.
ÖÇ03 Dondurmanın kalite özelliklerini bilir.
ÖÇ04 Dondurma işletmelerinde temizlik ve sanitasyon uygulamalarını bilir.
ÖÇ05 Dondurmaya uygulanan analizleri bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dondurmanın tanımı ve tarihçesi İlgili ders notu ve kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Dünyada ve Türkiyede dondurma İlgili ders notu ve kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Dondurma miksinin hesaplanması İlgili ders notu ve kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Dondurma miksinin özellikleri İlgili ders notu ve kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Dondurmada hacim artışı İlgili ders notu ve kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Dondurma üretim tekniği İlgili ders notu ve kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Dondurma üretilirken dikkat edilmesi gereken hususlar İlgili ders notu ve kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav İlgili ders notu ve kitaplar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Dondurma reçeteleri İlgili ders notu ve kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Dondurmanın fizikokimyasal özellikleri İlgili ders notu ve kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Dondurmanın mikrobiyolojik özellikleri İlgili ders notu ve kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Dondurmanın diğer özellikleri İlgili ders notu ve kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Dondurmanın depolanması ve bazı sorunlar İlgili ders notu ve kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Dondurma ile ilgili yasal mevzuat İlgili ders notu ve kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Dondurma işletmeleri İlgili ders notu ve kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili ders notu ve kitaplar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili ders notu ve kitaplar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS